Samsung zvyšuje produkci smartphonů Galaxy S6 a S6 edge v barvě zlatá platina, aby uspokojil poptávku spotřebitelů. Zlatý Samsung chce každý čvrtý Evropan. (TZ)
Praha 6. května 2015 – Zlatá je nová černá! Alespoň dle aktuálních prodejních čísel společnosti Samsung, podle kterých 23 % zákazníků požaduje Galaxy S6 a S6 edge ve zlaté platině. Zásoby smartphonů s touto barvou jsou proto na evropských trzích buď již vyprodány, nebo brzy vyprodány budou. Situace signalizuje, že preference barev se v Evropě mění.
„Mezi lidmi, kteří v Evropě udávají styl, byly po několik let v oblibě černé a bílé smartphony. Z hlediska barevných preferencí jsou však spotřebitelé podle počátečních informací z trhu stále více extrovertní,“ říká Rory O’Neill, viceprezident pro mobilní zařízení Samsung v Evropě, a dodává: „Od samotného startu prodeje Galaxy S6 a S6 edge v dubnu zaznamenáváme podobnou poptávku po zlaté barvě jako po tradičnější bílé a černé. Tato informace nás popravdě překvapila, takže jsme museli zintenzivnit produkci Galaxy S6 a S6 edge ve zlaté platině, abychom udrželi krok s poptávkou.“
Psycholožka Donna Dawson vysvětluje, proč zlato zaznamenává tak výrazný comeback: „Zlatá barva reprezentuje bohatství, hojnost, vysoké ideály, optimismus a moudrost. Po letech recese a utahování opasků nyní začínáme vidět určité ekonomické zlepšení a odvažujeme se doufat v lepší budoucnost. Toužíme po materiálních věcech a dobrých časech a cítíme, že nám byly již příliš dlouho upřeny. Nyní vidíme světlo na konci tunelu a instinktivně saháme po zlatě.“
Zlatá léta
Historicky se zlato dostává do módy podle spotřebitelských preferencí. Od éry 80. let, doby nadměrných kruhových náušnic, zlatých řetězů a ramenních vycpávek, má zlato opět příležitost zazářit. Po více než dvou desetiletích ve stínu tlumených barev poukazuje řada ukazatelů na to, že zlato opět dobývá vrchol. Patří mezi ně stále větší zastoupení zlatých šperků na mezinárodních přehlídkových molech a červených kobercích či obroda zlatých snubních prstenů a make-upu. Dokonce i zlaté zuby se vracejí na scénu díky celebritám jako Madonna, Rihanna a Miley Cyrus, které se nechaly v posledních měsících vidět se zlatými „Grillz“ – ozdobou zubů, kterou zpopularizovaly hip-hopové hvězdy 90. let.
Fakta o zlatu
- Uvnitř téměř všech smartphonů se nachází pravé zlato, používá se v mikročipech.
- Tuna starých telefonů (vážených bez baterie) by mohla vynést až 300 g zlata.
- Zlato je jedlé (Galaxy S6 v barvě zlatá platina není).
- Většina zlata na světě pochází z 200 milionů let starého roje meteoritů.
- Zlato z filmu Loupež po italsku by nyní mělo hodnotu více než 40 milionů dolarů.
- Asi 7 % světové produkce zlata se používá k výrobě elektronických zařízení.
- Evropa představuje necelých 8 % spotřebitelské poptávky po zlatě.
Psychologie barev
Nejnovější smartphony společnosti Samsung, Galaxy S6 a S6 edge, se prodávají v pěti různých barvách: zelený smaragd, modrý topaz, bílá perla, černý safír a zlatá platina. Psycholožka Donna Dawson vysvětluje výběr barvy smartphonu z hlediska psychologie:
- Zlatá platina
Lidé, kteří si vyberou zlatou barvu, usilují o prosperitu, finanční úspěch a všeobecnou spokojenost. Mají tendenci milovat luxus a užívají si ty nejvybranější věci kdykoliv mohou (někdy dokonce i když nemohou!). Jsou přátelští, vřelí a užívají si ve společnosti ostatních. Často se vyznačují silnou intuicí. Výzvy a vítězství jsou pro ně důležité, při úspěchu jsou současně velkorysí k přátelům a rodině. Zlato je na samotném vrcholu teplých odstínů barevného spektra. Je teplejší verzí žluté, takže také čerpá z jejího idealismu a optimismu.
Zlatá barva jiskří, září a zdá se, že vydává teplo podobně jako sluneční světlo či zlaté nugety. Sluneční světlo je zásadní pro přežití z fyziologického hlediska a je nezbytné také z hlediska našeho finančního úspěchu. Usilování o zlato tak v sobě má instinktivní základ. Ze všech barev právě žlutá (včetně zlaté) nejvíce zaujme pozornost. Ve skutečnosti je považována za „největší“ barvu. Je to tím, že za ostrého denního světla je žlutá nejlépe viditelná z barevného spektra – oko se na ni zřetelně zaměřuje a oční čočka ji láme jen mírně.
- Zelený smaragd
Lidé, kteří si zvolí zelenou, bývají harmoničtí, loajální, pracovití, čestní, shovívaví a strachují se o ostatní. Mají tendenci být (nebo touží být) dobrými občany s vysoce vyvinutým smyslem pro morálku a s touhou po jednoduchosti. Zelená představuje také nový život a nové začátky, čímž vzbuzuje naději a obnovenou vitalitu a energii v lidech. Zprostředkuje přívětivost a napojení na druhé – protože je chladnou barvou jako třeba modrá, činí tak spíše nenápadným způsobem. Jelikož je také barvou bankovek, může zelená navozovat pocit finančního úspěchu. Zároveň snižuje pocit neklidu – když jsou lidé ve stresu, často hledají útočiště v přírodě. Smaragdový odstín zelené prohlubuje základní atraktivitu zelených věcí díky své hloubce a jasu.
- Modrý topaz
Lidé, kteří se rozhodnou pro smartphone Samsung v barvě modrý topaz, jsou sebevědomí, puntičkářští, vybíraví, citliví, nároční a intuitivní. Potřebují být milovaní a také touží po osobním zabezpečení. Jas modré barvy přitahuje lidi, kteří jsou sebevědomí.
- Bílá perla
Lidé, kteří si vyberou bílou barvu, mají tendenci být extroverti, kteří usilují o postavení ve společnosti. Bílá obsahuje všechny ostatní barvy. Podobně jako černá má duální význam. Může představovat moudrost, poctivost a čistotu, ale také neomalenost, otevřenou povahu a přehnanou důvěru. Symbolická „nevinnost“ bílé barvy byla v dnešním světě nahrazena vědomým vlastnictvím něčeho bílého (jako signál, že jste na tom dobře, protože si můžete dovolit udržovat tuto barvu „čistou“). Po žluté je bílá pro oko druhou „největší“ barvou.
- Černý safír
Technicky vzato není černá barvou, ale vyjádřením nepřítomnosti světla. Vzhledem k tomu, že v černé barvě můžeme vnímat „nicotu“, stává se symbolem všeho skrytého, zahaleného, nejistého nebo neznámého. Černá reprezentuje jak konec věcí, tak jejich počátek (předpokládá se, že svět pramení z chaosu, takže všechny barvy údajně pocházejí z černé). Černá barva má proto dvojí význam, podobně jako bílá. Historicky i kulturně byla černá spojována s agresí a vždy byla barvou samotářů, rebelů nebo „outsiderů“. To symbolicky poukazuje na popření smyslného života, ale paradoxně naznačuje i hlubokou smyslnost. Černá je spojována s náboženskými řády, povoláními jako právníci, vědci a obchodníci, s vyjádřením smutku, s večerním časem a nadpřirozeností, velkým dramatem a romantikou, sexuálním vzrušením a odmítáním konvencí.
Člověk, který se rozhodne pro černou, se snaží být uznávaný za svůj individualismus, nezávislost a schopnost zůstat mimo dav, jednat sám za sebe a být vůdcem. Vyznačuje se také sexuální přitažlivostí a mocí, stejně jako tajemností.
Doporučené maloobchodní ceny smartphonů Samsung Galaxy S6 a GALAXY S6 edge včetně DPH jsou pro český trh následující:
32 GB | 64 GB | 128 GB | |
Galaxy S6 | 19 799 Kč | 22 599 Kč | 25 399 Kč |
Galaxy S6 edge | 23 799 Kč | 26 599 Kč | 29 299 Kč |
K dostání jsou ve verzích:
- S6 32 GB – bílá perla, černý safír
- S6 64 GB – bílá perla, černý safír, zlatá platina, modrý topaz
- S6 128 GB – černý safír
- S6 edge 32 GB – bílá perla, černý safír
- S6 edge 64 GB – bílá perla, černý safír, zlatá platina
- S6 edge 128 GB – černý safír, zelený smaragd
Veškeré podrobnosti a fotografie produktů jsou k dispozici na www.samsungmobilepress.com.
O Donně Dawson
Donna Dawson je psycholožka specializující se na oblast osobnosti a chování (BA Hons, MSc, dokončuje PhD.). Odborné znalosti získala na prestižních univerzitách: Brandeis University (Massachusetts), Manchester University (Anglie) a Goldsmiths College, University of London. Zabývá se širokou škálou témat, aby vysvětlila, jak se chování a volby člověka odrážejí zpět na jeho osobnosti, včetně finančních návyků, volby potravin, barevných preferencí a dalších rozhodnutí ohledně životního stylu.
O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.
Samsung Electronics Co., Ltd., inspiruje svět a utváří budoucnost pomocí převratných idejí a technologií. Nově definuje svět televizorů, smartphonů, nositelných zařízení, tabletů, fotoaparátů, domácích spotřebičů, tiskáren, lékařského vybavení, síťových systémů, polovodičů a LED řešení. Vedeme také v oblasti Internetu věcí prostřednictvím, mimo jiné, našich iniciativ Digital Health a Smart Home. Zaměstnáváme 307 000 lidí v 84 zemích s ročním obratem 196 mld. USD. Chcete-li zjistit více, navštivte naše oficiální webové stránky na adrese www.samsung.com a náš oficiální blog na global.samsungtomorrow.com.