6 subjektů zareagovalo na výzvu týkající se crossmediálního měření v ČR

Sdružení pro internetový rozvoj obdrželo do konce termínu pro podání nabídek, 30. dubna, celkem 6 návrhů na řešení nebo směr vývoje crossmediálního měření v České republice. Na výzvu SPIR a dalších oborových asociací, Unie vydavatelů, rozhlasové sekce SKMO a asociace měření venkovní reklamy z konce února tohoto roku zareagovalo 6 zájemců. Kromě 5 výzkumných agentur zaslal svůj příspěvek i mobilní operátor a poskytovatel televizního vysílání O2. Mezi uchazeči z řad výzkumných společností jsou GfK, Median, STEM/MARK, MEDIARESEARCH ve spolupráci s Nielsen a TNS Aisa se prezentuje společně s comScore a Kantar Media. (TZ)

Nyní proběhne zpracování došlých návrhů ve výkonném pracovišti SPIR a během května budou analýzy a návrhy postoupeny zúčastněným asociacím.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení 54 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.