Různorodost, tak se dá stručně charakterizovat žebříček nejpopulárnějších videí na YouTube v České republice. Pranky, vloggy, reklamy, stvoření nových hvězd – YouTube a jeho uživatelé urazili za deset let dlouhou cestu. A všichni společně změnili způsob, jakým vnímáme hudbu, zábavu či zprávy. Žebříčky deseti nejpopulárnějších nehudebních a hudebních videí u příležitosti desátých narozenin YouTube jsou oslavou těch, kteří zveřejňují svá videa, i jejich diváků. (TZ)
Nehudebnímu obsahu kralují dětská videa – pět z deseti nejoblíbenějších je určeno právě pro nejmenší diváky. Na prvním místě žebříček otevírá český reklamní spot „Mňam, mňam Bobík“, v němž zpívají a tančí postavičky známé ze stejnojmenného smetanového krému. Do desítky nejsledovanějších videí všech dob se však probojovaly i dva kousky z dílny dua Viral Brothers, jehož popularita již dávno přesáhla hranice české kotliny. Na pátém místě se umístilo video „Facebook vs. realita”, které vtipně poukazuje na úskalí komunikace na sociálních sítích. Desítku nejsledovanějších nehudebních videí na YouTube v ČR uzavírá tentokrát zahraniční reklama společnosti Turkish Airlines, v níž soupeří basketbalová hvězda Kobe Bryant a fotbalová ikona Lionel Messi o to, kdo si pořídí lepší selfie.
I žebříček hudebních videí přináší překvapení. Uživatelé z ČR nejvíckrát zhlédli video s písní „Žijeme len raz“ slovenského rappera Michala Straky, známého pod uměleckým jménem Ego. V Česku tak tento klip přeskočil v oblíbenosti vůbec nejsledovanější video všech dob „Gangnam Style” korejského rappera Psy, které po celém světě nasbíralo více než dvě miliardy zhlédnutí. Z místních interpretů se do první desítky probojovala již jen Tereza Kerndlová s písní „Schody z nebe“.
Nejpopulárnější videa na YouTube v ČR – jiná než hudební videoklipy
Nejpopulárnější videa na YouTube v ČR – hudba
Deset věcí, které jste o YouTube možná ještě nevěděli
- Nejsledovanější video všech dob, „Gangnam Style”, ještě pořád každý den zhlédne milion lidí.
- YouTube můžete procházet v 76 různých jazycích (což pokrývá 95 % internetové populace).
- „Me at the Zoo” bylo prvním videem uveřejněným na YouTube, tím druhým bylo „My Snowboarding Skillz”
- Polovina zhlédnutí videí po celém světě se odehrává na mobilních zařízeních.
- Nejpopulárnější kočkou na YouTube je Nyan Cat (original).
- Většina tvůrců videí získá více zhlédnutí ze zahraniční než ze své domovské země. Někteří dokonce mnohem více – například u videí vytvořených v Austrálii připadá na jedno „domácí” zhlédnutí dalších devět ze zámoří.
- Lidé po celém světě se „zrickrollovali” více než 70milionkrát. To představuje jeden Rickroll na každého obyvatele Londýna, New Yorku, Tokia, Buenos Aires a Moskvy dohromady.
- Země s nejvíce uživateli YouTube na hlavu jsou Spojené arabské emiráty a Saudská Arábie.
- Nejsledovanější nehudební video na YouTube všech dob je „Charlie Bit My Finger (Again)” s více než 800 miliony zhlédnutí.
- Nejvíce pravidelných odběratelů na světě má kanál PewDiePie, který patří švédskému gamerovi a navštěvuje ho pravidelně více než 35 milionů odběratelů.
Globální statistiky
- YouTube má celosvětově více než miliardu uživatelů, což je skoro třetina uživatelů internetu
- Lidé na YouTube každý den zhlédnou miliony hodin záznamů s miliardou nových zhlédnutí
- Každou minutu je na YouTube nahráno 300 hodin video obsahu (pro srovnání před pěti lety v roce 2010 to bylo 24 hodin za minutu).
- V průměru pochází asi 60 % všech zhlédnutí z jiné než domovské země tvůrce videa.
- YouTube byl dosud představen ve více než 70 jazykových mutacích.