Huawei Consumer Business Group oznámila finanční výsledky za první pololetí roku 2015

Nárůst celkových tržeb o impozantních 69 %. Meziroční nárůst tržeb o 87 % v segmentu mobilních zařízení jednoznačně deklaruje správnost vytyčené obchodní strategie (TZ)

Praha, 22. 7. 2015: Společnost Huawei, přední světový dodavatel řešení pro informační a komunikační technologie (ICT), dnes oznámila obchodní výsledky své spotřebitelské divize („Huawei Consumer BG“) za první pololetí roku 2015. Divize Huawei Consumer BG v prvním pololetí roku 2015 nadále vykazovala pozoruhodný obchodní růst, kdy celkové tržby dosáhly 9,09 miliardy USD, což představuje impozantní meziroční nárůst o 69 %. Tržby z prodeje této divize činily 32 % celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies oproti 24 % ve stejném období loňského roku. Tržby z prodeje mobilních zařízení firmy Huawei dosáhly v prvním pololetí roku 2015 částky 7,23 miliardy USD, což znamená meziroční nárůst o 87 %. Bylo to díky úspěchu strategie divize Huawei Consumer BG spočívající v zaměření na mobilní zařízení střední a vyšší třídy, která přispěla jak k nárůstu odbytu, tak ke zvýšení průměrné prodejní ceny.

„Tento neuvěřitelný nárůst je potvrzením správnosti naší obchodní strategie nabízet výrobky prvotřídní kvality, díky kterým se naše předpokládané tržby za rok 2015 zvýšily ze 16 miliard USD na 20 miliard USD“, říká pan Richard Yu, výkonný ředitel divize Huawei Consumer BG. „Tak pozoruhodný a rychlý nárůst tržeb je výsledkem zaměření divize Huawei Consumer BG na potřeby zákazníků a naší hlavní strategie nabízet inovativní technologie v oblasti hardware a software. Díky svým kontinuálním a enormním investicím do výzkumu a vývoje je společnost Huawei předurčena stát se v dlouhodobém horizontu jedním z klíčových hráčů.“

Růst odbytu smartphonů Huawei překonal růst celého trhu

V prvním pololetí roku 2015 dodala divize Huawei Consumer BG celkem 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 %. Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst o 70 %, což představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 % celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 %, zisk z této kategorie představuje 44 % celkového zisku.

Rapidní nárůst tržeb v regionech po celém světě

Globální strategie společnosti Huawei nadále podporuje stabilní obchodní růst v Číně i na zahraničních trzích. Tržby v Číně vzrostly meziročně o 124 %, některé regiony zaznamenaly nárůst tržeb o více než 40 %. Nárůsty tržeb v jednotlivých regionech: Západní Evropa 45 %,, severovýchodní Evropa 54 %,, jižní Tichomoří 41 %, severní Afrika 164 % a Střední východ 48 %. Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé první čtvrtletí roku 2015 nadále rostl, a to o 6,7 % v lednu, 7,1 % v únoru, 7,8 % v březnu, 8,1 % v dubnu a 8,8 % v květnu.

Na čínském trhu společnost Huawei podle GFK předstihla Samsung a Apple a získala největší podíl na trhu, a to v březnu 12,9 %, v dubnu 13,6 %, v květnu 14,1 % a v červnu 15,2 %.

Odbyt vlajkových produktů značky Huawei dosahuje hranice 5 milionů

V prvním pololetí roku 2015 bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate7, jenž zaznamenal působivé prodeje ve více než 100 zemích včetně např. Číny, států západní Evropy, Středního východu, jihovýchodní Asie a jižního Tichomoří. Kumulovaný prodej zařízení Huawei P7 dosáhl počtu 7 milionů kusů a výrobek byl v prodeji ve více než 100 zemích a regionech. Zařízení Huawei P8 se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů a bylo dostupné na více než 52 trzích včetně Číny, Francie, Španělska a Itálie.

Odhodlání stát se nejrespektovanější značkou u celosvětových spotřebitelů

V květnu 2015 byla společnost Huawei poprvé uvedena v žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa „BrandZ Top 100 Global Brands” pro rok 2015, a to na 16. místě v kategorii věda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy USD. Je to další úspěch společnosti Huawei poté, co se v roce 2014 jako první značka z pevninské Číny dostala do seznamu nejlepších světových značek „Interbrand Top 100 Best Global Brands“.

V červnu zahrnovala naše globální komunita na sociálních sítích více než 6,8 milionu fanoušků. To znamená celosvětový nárůst o 40 %, přičemž celkový objem on-line komunikace narostl o 60 %.

Odhodlání k dlouhodobé konkurenceschopnosti a k využití příležitostí, které přináší „internet věcí“

V druhé polovině roku 2015 bude divize Huawei Consumer BG pokračovat v zužitkovávání svých zkušeností a znalostí v oblasti telekomunikačního hardwaru a softwaru pro využití příležitostí, které přináší éra „zapojení všech věcí“. Proto společnost Huawei zintenzivnila svoji strategii v oblasti nositelných zařízení a na letošním veletrhu Mobile World Congress v Barceloně představila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2.

společnost Huawei má celosvětově 16 výzkumných center včetně např. estetického výzkumného centra v Paříži, matematického výzkumného centra v Rusku, výzkumného centra pro design a kontrolu kvality v Japonsku nebo softwarového výzkumného centra v Indii. K 30. červnu přihlásila společnost Huawei celkem 76 687 patentů, z nichž 18 000 se týká přístrojů. Celkem 41 903 patentů bylo schváleno na celosvětové úrovni.

V oboru připojených automobilů uzavřela společnost Huawei v prvním pololetí roku 2015 řadu strategických partnerství s předními automobilkami, včetně firem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, z nichž druhé dvě jmenované pověřily své externí dodavatele, aby v jejich budoucích zařízeních pro síťové připojení automobilů používaly palubní 4G komunikační moduly značky Huawei. Integrací svých možností v oblasti 4G/5G sítí a technologií Big Data a cloud usiluje společnost Huawei stát se předním hráčem v průmyslu připojených automobilů a podporovat interakci mezi automobily, smartphony a nositelnými zařízeními, jež přinese uživatelům hladkou komunikaci a pohodlné a bezpečné řízení.

O Huawei Consumer Business Group

Společnost Huawei je předním světovým dodavatelem řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). V roce 2014 se společnost Huawei umístila na třetím místě v celosvětových dodávkách chytrých telefonů. Spotřebitelská divize Huawei Consumer BG je jednou ze tří hlavních divizí společnosti Huawei. Nabízí řadu výrobků, mezi něž patří mobilní telefony, tablety, mobilní širokopásmová zařízení (MBB) a domácí zařízení. S více než 20 lety bohatých zkušeností v sektoru informačních a komunikačních technologií (ICT), širokou globální sítí, rozsáhlými globálními obchodními operacemi a sítí partnerů, je cílem Huawei Consumer BG přinášet nejnovější technologie spotřebitelům, nabízet celý svět možností a vytvářet mimořádné zážitky a realizovat sny pro lidi na celém světě.

Pro více informací navštivte consumer.huawei.com/cz nebo huaweidevice.cz

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Facebook – CZ/SK: www.facebook.com/HuaweideviceCZSK

YouTube: www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCZSK