Uživatelé se bojí úniku citlivých dat, přesto je 70 % pravidelně sdílí

Nejnovější report z dílny Ericsson ConsumerLab „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“ se zaměřil na stále diskutovanější téma sdílení osobních informací online, ke kterému přistupuje z hlediska jednotlivců, ale i firem a institucí. V mobilní éře internetu se totiž stále častěji potýkáme s otázkou, jak společnosti, autority a další organizace nakládají s našimi osobními údaji a citlivými informacemi. (TZ)

Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Důsledkem toho je, že se uživatelé na internetu stali jakýmisi občanskými novináři. Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky. 34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. 12 % uživatelů potom pravidelně na týdenní bázi sdílí informace týkající se značek.

Rebecka Cedering Ångström působící jako poradkyně v ConsumerLab, říká: “Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní. 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o jejich osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku.“ Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.

Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme. 20 % uživatelů přiznává, že pravidelně sdílí fotografie nebo video někoho, koho nezná. V budoucnu je tedy třeba najít rovnováhu mezi těmito dvěma přístupy.

Nárůst sdílení informací je klíčovým faktorem při vytvoření kultury udržitelného sdílení informací, které je prospěšné pro všechny a zároveň chrání soukromí jednotlivce.

Report vychází z průzkumu, který probíhal mezi 5000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa.

Originální report „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“ naleznete ZDE.

O ERICSSON CONSUMERLAB

Ericsson ConsumerLab získává svoje poznatky prostřednictvím globálního výzkumného programu, který je každoročně založený na rozhovorech so 100 000 lidmi ve více než 40 zemích a 15 velkoměstech. Tento vzorek statisticky reprezentuje 1,1 miliardu lidí. ConsumerLab tento rok slaví 20 let svojí existence.

O SPOLEČNOSTI ERICSSON

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.ericsson.com/news

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson

https://www.facebook.com/ericssonceskarepublika

www.youtube.com/user/ericsson