UPC přes léto zrychlila na 151 Mbit/s

(Praha 24. září 2015) Internet od UPC během letních prázdnin zrychlil v průměru z 65 Mbit/s až na 151 Mbit/s, což znamená nárůst o 131 %. Rychlost uploadu se zvýšila o 30 % na průměrných 8,1 Mbit/s. Celkově se během letního zrychlení, které proběhlo u všech zákazníků UPC, přeneslo 55  961 TB dat, což je ekvivalent více než 12 milionů filmových DVD o velikosti 4,7 GB. V září UPC zavedla nové tarify s rychlostí až 300 Mbit/s. (TZ)

V rámci letního zrychlení internetu se zvýšila rychlost downloadu u zákazníků UPC o 131 % ve srovnání s červnovými hodnotami na průměrných 151 Mbit/s. Data o velikosti 1 GB se tak dala stáhnout za 54 vteřin, což je o 1 minutu a 12 vteřin rychleji. Průměrná rychlost odesílání dat vzrostla ze 6,2 na 8,1 Mbit/s, což znamená nárůst téměř o třetinu. Album 100 fotografií o velikosti 5 MB nahráli zákazníci UPC za 8,5 minuty, což jim ušetřilo v průměru 2,5 minuty.

Ještě výrazněji zrychlení působí ve srovnání s podobnou akcí, kterou UPC pořádalo v minulém roce:

„Když srovnáme letní rychlost v roce 2014 s letošním zrychlením, dojdeme
k 4násobnému nárůstu rychlosti. Ještě větší rozdíl je pak u srovnání s internetem přes pevnou linku. V porovnání s nejběžnějším xDSL připojením 20 Mbit/s si naši zákazníci užívali více než sedminásobné rychlosti downloadu. Umožnily to především investice do naší sítě v uplynulém roce a výměna více než 120 000 modemů za moderní verze ED 3.0,“ říká Jan Kohout, marketingový ředitel UPC.

Zákazníci UPC si od září mohou užívat nejvyšší rychlost až 300 Mb/s, což představuje nárůst o 25 %. Od 1. září UPC nabízí nové tarify 100, 200 a 300 Mb/s. UPC tak potvrzuje svou vedoucí pozici v poskytování vysokorychlostního internetu. Všechny internetové tarify zároveň obsahují digitální televizi s 25 televizními kanály v ceně služby. Zákazníci UPC se službou internet mohou od léta zdarma využívat sdílenou WiFi síť UPC Wi-Free s více než 220 000 hotspoty. Na konci prvního pololetí obsluhovala UPC téměř 450 000 internetových zákazníků.

UPC Česká republika je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Její kabelové sítě jsou v dosahu 1,4 milionu domácností v 370 lokalitách. Služby UPC využívá téměř 600 tisíc zákazníků. UPC je dceřinou společností Liberty Global – největšího kabelového operátora, který obsluhuje 27 milionů klientů ve 14 zemích s 56 miliony objednaných služeb. Skupina zahrnuje spotřebitelské značky Virgin Media, UPC, Ziggo, Unitymedia, Telenet, VTR a Liberty.