Za uplynulý rok si lidé přímo na bankovních pobočkách ČSOB sjednali téměř 150 000 pojistných smluv v celkové hodnotě 260 milionů korun. Ještě před druhým výročím služby Pojištění v bance (dříve bankopojištění) spouští ČSOB speciální test, jehož ambicí je dlouhodobě sledovat přístup lidí k pojistkám. Barometr pojištění si mohou lidé vyplnit na www.barometrpojisteni.cz. (TZ)
Díky Barometru lidé zjistí, kolik toho vědí o různých typech pojištění, jaká rizika na ně číhají v jejich okolí, i to, jak moc zodpovědně ke svému životu přistupují. V testu se mimo jiné dozvědí, kolik domácností v jejich okolí ročně navštíví lupiči nebo jak si zloději oblíbili právě jejich značku auta. „Barometrem pojištění chceme upozornit na rizika spojená s podceňováním nepříjemných životních událostí a omyly, kterých se dopouštíme,“ říká Marek Ditz, člen představenstva ČSOB zodpovědný za oblast Specializovaného bankovnictví a pojištění, a dodává: „Vycházíme přitom z našeho nedávného průzkumu, který odhalil, že Češi v přístupu k pojištění dělají zásadní chyby.“
Pojištění odmítáme ze špatných důvodů
Podle průzkumu ČSOB má údajně 71 % Čechů příliš napjatý rozpočet na to, aby si platili pojištění. „Cena pojištění domácnosti je ale často zanedbatelná (průměrně 1 200 až 1 500 Kč ročně) v porovnání se škodou, kterou dokáží napáchat například přírodní živly. Třeba průměrná škoda po požáru je půl milionu korun. Tady už stojí za to o pojištění uvažovat,“ popisuje Marek Ditz.
Tři čtvrtiny lidí také odpověděly, že nemají majetek, a tak si nemají co pojistit. Přitom zajištění proti riziku se vůbec netýká jen majetku. Životní pojištění nemá podle ČSOB 43 % Čechů a mohou tak v případě nečekaných událostí nechat rodinu zcela bez prostředků.
Barometr je službou navíc
Barometr pojištění funguje na samostatné webové stránce www.barometrpojisteni.cz a vyplnit si jej může každý. Komunikaci Barometru budou kromě inzertní podpory doprovázet varovná videa, která bude ČSOB sdílet na svém profilu YouTube. Již nyní tam pod názvem Narizikochytre.cz najdete anketu s lidmi, kteří si příliš neohlídali svá auta na parkovišti během předvánočních nákupů.
Banka v rámci Barometru představuje i své pojišťovací poradce, kteří lidem na bankovních pobočkách ČSOB poradí s pojištěním. V závěru testu lidem nabídne kontakt na relevantního poradce v závislosti na udaném místě bydliště. Koncept pojišťovacích poradců v bance se ČSOB osvědčil. Proto banka v příštím roce hodlá zdvojnásobit jejich počet na svých pobočkách ze stávajících 75 na více než dvojnásobně v polovině roku 2016.