Nejnovější vydání studie Ericsson Mobility Report zaměřené na Evropu potvrzuje změny v návycích sledování televizního obsahu a videa. Analytici švédské firmy to zdůvodňují rostoucí penetrací připojených zařízení, ale také vyšší dostupností online obsahu. (TZ)
- Způsob, jakým v Evropě sledujeme televizní obsah a video obsah, se mění. Důvodem je vyšší penetrace připojených zařízení a dostupnost online obsahu.
- Mobilní sledování je oblíbené zejména u mladých lidí.
- Teenageři přinášejí výrazné změny týkající se hlavního televizního vysílacího času i sledovacích návyků.
Nástup on-demand služeb
Sledování on-demand, tedy na vyžádání, se v Evropě stává klíčovým způsobem konzumace televizního obsahu. Ve státech jako je Švédsko, Itálie, Velká Británie, Irsko a Rusko dnes dosahuje 30% podílu na celkovém sledování. Sledování on-demand už není rozšířené jen při sledování krátkých videoklipů a krátkometrážního obsahu. Stále více lidí sleduje celé filmy nebo seriálové sezóny. V Irsku, Španělsku a Rusku dosahuje čas, který spotřebitelé tráví sledováním on-demand filmů, seriálů a televizních programů, více než 6 hodin týdně.
Mládež je motorem mobilního sledování
V rámci sledování televize a videa roste důležitost mobilních platforem, jakými jsou laptopy, tablety a smartphony. Více než polovina Evropanů používá smartphony na sledování video obsahu na týdenní bázi. To platí speciálně u mladší generace. Teenageři se na sledování obsahu prostřednictvím smartphonů podílejí 25 procenty z celkového času sledování. Stále více lidí si osvojuje nové sledovací návyky jako například dokončení sledování filmu na jiném místě a zařízení, než na kterém sledování začali. Pětina Evropanů takto změní zařízení při sledování jednoho videa alespoň jednou za měsíc.
Mladá generace posouvá hlavní vysílací čas
Hlavní vysílací čas, neboli prime-time, prochází v poslední době výraznou změnou, za kterou jsou zodpovědné hlavně měnící se sledovací návyky mladé generace. Dva ze tří dotázaných do 25 let sledují televizi nebo video obsah v posteli předtím, než jdou spát. Jeden ze tří spotřebitelů v této věkové hranici sleduje televizi nebo videa na internetu ještě předtím, než ráno vstane z postele.
Dokument Ericsson Mobility Report Europe naleznete ZDE.
PRO MÉDIA
Grafické podklady jsou ke stažení na následujícím odkazu:
O SPOLEČNOSTI ERICSSON
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů. Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.
www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericssonceskarepublika