Více než 35 tisíc lidí začalo v Česku podnikat během loňského roku a v celkovém součtu podniká zhruba každý pátý Čech. Celkem tedy podle ČSÚ vlastní živnostenský list 1 868 000 lidí. To Čechy řadí mezi nejpodnikavější národy i v evropském srovnání. Na sebe u nás pracuje 8 % obyvatel (tj. celkem 850 tisíc lidí), což je podle dat Eurostatu z roku 2015 více než ve Francii (4,4 %), Rakousku (5,5 %) a dokonce i Polsku (7,6 %). Vyšší podíl podnikatelů v Evropě vykazuje jen Velká Británie – konkrétně 8,5 %. (TZ)
- Minulý rok se registrovalo více než 35 tisíc nových podnikatelů
- Mohou se ode dneška do 6. března hlásit do T-Mobile Rozjezdů – projektu na podporu začínajících podnikatelů
- Semináře zdarma a ceny v soutěži za 3 miliony korun. Nejlepší projekt získá finanční odměnu, služby a produkty až za zhruba 700 000 korun
Podnikatelé, kteří u nás začali podnikat v loňském roce, se mohou ode dneška do 6. března přihlásit do 6. ročníku projektu T-Mobile Rozjezdy. Vysoký nárůst i podíl lidí s živnostenským listem oproti těm, kteří se živí pouze podnikáním, lze podle právníka Petra Čížka ze Založfirmu.cz, dlouholetého odborného člena porot T-Mobile Rozjezdů, vysvětlit tím, že řada lidí si živnost zakládá jako doplňkovou aktivitu k zaměstnání. „Legislativa podpořila vznik nových firem částečným zjednodušením podmínek pro jejich založení, s podporou EU fondů se připravují nebo již běží i další zvýhodnění zejména inovativních start-upů a sociálních firem.“
T-Mobile Rozjezdy pořádají každé jaro ve velkých městech celé republiky semináře, které jsou zdarma otevřené pro každého se zájmem o podnikání. „Přednášky se zaměřují na oblasti klíčové v začátku podnikání – budování značky, finanční plánování a komunikace na internetu a sociálních sítích. Připravujeme je tak, aby drobným podnikatelům daly návod, jak za málo peněz získat co nejvíce,“ doplňuje Eva Karasová, CSR manažerka T-Mobile.
Druhou částí projektu je soutěž o nejlepší realizaci podnikatelského nápadu. Letos absolutní vítěz získá cenu poroty – 200 000 Kč v hotovosti, návrh regionální reklamní kampaně od profesionální agentury, finanční a personální poradenství a další ceny v celkové hodnotě ve výši zhruba 700 000 Kč. Do soutěže se mohou přihlásit všichni začínající podnikatelé, tedy ti, co nepodnikají déle než 12 měsíců. Poroty složené z odborníků, úspěšných podnikatelů i investorů jako například Margareta Křížová nebo Martin Korman, hodnotí nejen neotřelé nápady, ale i úspěšnou realizaci podnikatelského záměru. Vítězové v regionech i na celostátní úrovni získávají pomocnou ruku expertů na marketing, komunikaci i finance a samozřejmě také materiální a finanční podporu.
Další novinkou letošního ročníku je, že o přízeň veřejnosti se budou moci v on-line hlasování ucházet regionální vítězové z 1. až 3. místa. „Máme profesionální tým firemních bankéřů, kteří poskytují start-upům dlouhodobou podporu šitou na míru jejich individuálním potřebám. Těšíme se, že se i letos potkáme s nadějnými začínajícími podnikateli, pomůžeme jim s nastavením jejich podnikatelského plánu a podělíme se o zkušenosti s financováním podnikání. I proto podpoříme start podnikání vítěze, který vzejde z on-line hlasování veřejnosti, částkou 150 000 Kč a všechny regionální vítěze firemním účtem,“ uvedl František Krčil, obchodní ředitel segmentu Podnikatelé a malé firmy z České spořitelny.
Díky T-Mobile Rozjezdům se na vlastní nohy postavili takoví úspěšní podnikatelé, jako jsou například Jaroslava Michalcová (cukrárna a kavárna Dortletka, Roudnice nad Labem, T-Mobile Rozjezdy 2014) nebo Lukáš Drlík (Levandulová biofarma a kavárna, Zábřeh, T-Mobile Rozjezdy 2015). Projektem už prošlo 1700 začínajících podnikatelů, podporu získalo 280 vítězů. Ti, kdo se chtějí zařadit po jejich bok, mohou své podnikatelské nápady do T-Mobile Rozjezdů hlásit ode dneška do 6. března na www.rozjezdy.cz.
Podrobnosti k cenám i podmínkám soutěže najdete na www.rozjezdy.cz.
O T-Mobile Rozjezdy
T-Mobile Rozjezdy jsou projektem na podporu začínajících podnikatelů. Nabízí bezplatné regionální semináře v oblastech týkajících se startu podnikání, druhou částí projektu je soutěž podnikatelských nápadů. Během ledna a února se mohou ti, kteří ještě nepodnikají, nebo nejsou k podnikání registrováni déle než 12 měsíců, přihlásit na www.rozjezdy.cz. V každém kraji hledá soutěž tři vítěze, kteří získají finanční odměnu, podporu expertů na různé aspekty podnikání, balíčky telekomunikačních a bankovních služeb a věcné ceny, které pomohou s rozjezdem podnikání. Na hlavního, celostátního, vítěze pak čekají ceny za 700 tisíc korun.
V roce 2016 se koná již šestý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jeho hlavním partnerem je Česká spořitelna a partnery společnosti Samsung a Xerox. Odbornými partnery jsou pak Agentura Najisto, Jobs.cz, LMC, Lovebrand, Lupa.cz, MADE by Vaculik, Podnikatel.cz, Proboston, Regionální hospodářská komora Plzeňského kraje a Zalozfirmu.cz.
O společnosti
Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996 a od roku 2002 je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. S téměř šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je ale především integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení nejen pro firmy. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií.
T-Mobile Czech Republic klade důraz na zodpovědný přístup k podnikání a společnosti. Zapojil se do celosvětové iniciativy UN Global Compact a sjednotil své poslání i každodenní činnosti s deseti obecně přijímanými principy společenské odpovědnosti v oblasti lidských práv, pracovních podmínek, ochrany životního prostředí a boje proti korupci.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů) a www.prosvetkolemnas.cz (CSR aktivity společnosti).