Mediální skupina MAFRA se stala Generálním mediálním partnerem projektu Rok řemesel 2016, který vyhlásila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Projekt má pomoci nastartovat systémovou a dlouhodobou koncepci zaměřenou na podporu řemesel a učňovského školství. (TZ)
„Rokem řemesel 2016 se pouštíme do jedné z nejnáročnějších aktivit v novodobé historii tuzemského podnikání. Naším cílem není nahodilá podpora, založená na rozdání grantů, ale vytvoření systémového přístupu k podpoře a vnímání významu řemesla jako takového. Sjednocujeme zájmy všech rozhodujících profesních spolků, nicméně to hlavní bude změnit zažité postupy úředníků, smýšlení politiků i pohled veřejnosti. Neděláme si iluze, že tak nastane za rok. Zaspali jsme jednu generaci a stejnou dobu bude trvat i náprava. Zahajujeme dlouhodobou kampaň, na konci které se řemeslo opět stane prestižní a respektovanou profesí,“ říká Karel Havlíček, předseda AMSP ČR.
„Úlohou médií je společenskou odpovědností podporovat smysluplné projekty. Mediální skupina MAFRA chce přispět ke snaze přesvědčit veřejnost, že řemeslo, které mělo v ČR kdysi tradici, si opět zaslouží větší respekt. AMSP ČR přišla v loňském roce s nabídkou na partnerství k projektu, který má řemeslnou tradici v ČR obnovit, a tak v MF DNES, největším zpravodajském deníku u nás, vycházel na podzim seriál NEJ řemeslníci, kde jsme představovali nejlepší zástupce jednotlivých cechů a řemeslných profesí ve všech krajích. Toto předkolo naší spolupráce bylo úspěšné, a proto jsme se dohodli na spolupráci i v roce 2016 a stali se Generálním mediálním partnerem projektu Rok řemesel 2016,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.