ESL přineslo dosud největší eSportovní událost: finále desáté sezóny Intel® Extreme Masters přilákalo 34 milionů unikátních diváků

(Kolín nad Rýnem, Německo) 22. března 2016 – ESL, největší společnost v oblasti elektronických sportů, oslavila finále desátého ročníku sezóny Intel® Extreme Masters v polských Katovicích největší a nejsledovanější akcí, jakou dosud pořádala. V aréně Spodek byli na hlavním pódiu korunováni tři šampioni: SK Telecom T1, Fnatic a Polt v League of Legends®, Counter-Strike: Global Offensive a StarCraft® II: Legacy of the Void™. (TZ)

Vysílání Intel Extreme Masters World Championship sledovalo přes 34 milionů unikátních diváků, přičemž ve špičce sledovaly dění na různých platformách současně více než dva miliony diváků. To představuje nárůst o 32, respektive 25 procent oproti stejné akci v loňském roce. Celkový počet činí z IEM World Championship vůbec nejúspěšnější internetový přenos ESL v dějinách. Akce měla také největší pokrytí v dějinách ESL. Živý stream a televizní přenosy sledovali diváci v 17 zemích přes 10 distribučních partnerů. IEM v Katovicích byla první akcí ESL, jež byla vysílaná na několika online platformách včetně Twitch, Yahoo, Azubu a Hitbox.

Letošní akce, sestávající z IEM World Championship a IEM Expo, zaregistrovala nárůst diváků o 8 %. Do neděle 6. března akci navštívilo 113 000 lidí. IEM Expo mělo dvě pódia a 43 stánků od globálních partnerů. Fanouškům nabízelo příležitost vyzkoušet si novou technologii i hry chystané v blízké budoucnosti. Finále každého z IEM turnajů sledovalo 10 000 diváků přímo v aréně Spodek.

Akce zlomila všechny dosavadní rekordy ESL na sociálních sítích. Účty ESL A IEM na Twitteru a Facebooku zaregistrovaly přes 3 200 000 interakcí s příspěvky, počet impresí dosáhl stovek milionů. Téměř 1 000 statusů se zobrazilo více než 30 000 000 jedinečných uživatelů Twitteru a Facebooku.

Letos šlo již o desátý ročník této monumentální eSportovní události. Za poslední desetiletí bylo na cenách vyplaceno přes 5,5 milionu amerických dolarů, přičemž jen letos v Katovicích činila výše odměn přes 500 000. IEM navštívilo pět kontinentů, kde se konalo celkem 58 akcí. Za všechny jeden příklad rostoucí popularity: počet zhruba 500 000 zhlédnutí video obsahu z první sezóny vzrostl na neuvěřitelných 132 326 000 v sezóně desáté.

„Návštěva akce v Katovicích je pro mě největší událostí roku. Každá vteřina této akce se mi vryje do paměti tak, že ji nikdy nezapomenu, a to je na tom kouzelné,“ říká Michal Blicharz, VP Pro Gaming v ESL. „Kdybych měl uvést jeden důvod, proč nás každoročně sleduje více lidí, řekl bych, že to je právě tímhle kouzlem.“

Více informací o Intel Extreme Masters najdete na oficiální stránce turnaje. Infografika Intel Extreme Masters Katowice je dostupná zde. Fotografie z události jsou dostupné na Flickru, videa na YouTube.

###
ESL je největší společnost zabývající se elektronickými sporty na světě. Pořádá řadu online i offline soutěží a provozuje známé národní i mezinárodní ligy a turnaje jako Intel® Extreme Masters, ESL One, ESL Pro Series, StarCraft® II World Championship Series, stejně jako řadu amatérských pohárů, lig a soutěží. ESL pokrývá široké pole služeb v oblasti herní technologie, řízení, reklamy a TV produkce, přičemž komplexně pokrývá potřeby herního ekosystému. Zastoupení má v Německu, Rusku, Francii, Polsku, Španělsku, Číně a Severní Americe, partnery pak v mnoha dalších zemích, což z ní činí skutečně globální organizaci. www.eslgaming.com

Intel® Extreme Masters je nejdéle trvající turnaj v profesionálním hraní počítačových her. První ročník se konal v roce 2006. Soutěží se ve hrách Counter-Strike: Global Offensive, StarCraft II a League of Legends. Soutěže probíhají na několika kontinentech a online přenos z Intel Extreme Masters na platformě Twitch každoročně sleduje přes 20 milionů diváků (www.intelextrememasters.com).