Praha, 11. dubna 2016 — Ve středu 6. dubna proběhlo v německém Walldorfu, sídle společnosti SAP, vyhlášení vítězných projektů soutěže SAP Quality Awards za region EMEA a MEE. V rámci soutěže oceňující nejlepší projekty postavené na řešení od SAP bylo rozdáno celkem 12 ocenění, z toho jediná dvě udělená v regionu střední a východní Evropy směřovala do České republiky. Pivovary SABMiller vyměnily excelové tabulky za SAP, zrychlily kalkulace nákladů na vyráběné nápoje a ušetřily celkem půl milionu eur. Za tento projekt si spolu s implementační společností Mibcon odnášejí zlatou medaili v kategorii Fast Delivery (rychlá implementace). Společnost RWE Distribuční služby zavedla ve spolupráci s KCT Data systém pro řízení terénních pracovníků přes mobilní zařízení, díky němuž zkrátila čas servisních zásahů, odstranila zbytečné cesty na dispečink a redukovala 80 % papírování. Z Walldorfu si díky tomu odvezla bronzovou medaili v kategorii Inovativních projektů. (TZ)
„Obě tato ocenění ukazují, že čeští IT specialisté patří ke světové špičce. Našim dvěma zákazníkům SABMiller a RWE Distribuční služby gratuluji k získání ocenění a také k tomu, že si pro řešení svých problémů vybrali ideální systém. Stejně tak gratuluji jejich implementačním partnerům Mibcon a KCT Data, že úspěšně reprezentovali české barvy v mezinárodní soutěži,“ říká Roman Knap, generální ředitel SAP ČR, a dodává: „digitální ekonomika mění tradiční průmyslová odvětví a staví velké výzvy před firmy, které si chtějí udržet své postavení na trhu. O to víc mě těší, že těmto firmám můžeme pomáhat v inovacích a posouvat je tak kupředu.“
SABMiller: sjednocené řízení nákladů v 17 pivovarech ušetřilo půl milionu eur
Světová pivovarnická skupina SABMiller, jejíž součástí je mimo jiné i Plzeňský Prazdroj, získala ocenění SAP Quality Awards v kategorii rychlá implementace jednotného systému pro řízení nákladů. Jako základ nové platformy Product Cost Analyzer, která nahradila ruční výpočty v excelových tabulkách, byla využita aplikace SAP Business Planning and Consolidation.
Každý z pivovarů pracuje se stovkami receptur a kalkulace nákladů pro plánování a rozpočty jsou proto velmi složité. Dříve společnost k analýze, srovnání, kalkulaci a prognóze nákladů využívala osm podobných systémů založených na ručním zpracování dat v excelových tabulkách. Příprava kalkulací nákladů podle podrobných soupisek surovin, požadovaného objemu výroby a cen surovin v průběhu rozpočtového období byla nákladná a časově náročná.
Nově implementované řešení SAP umožnilo společnosti SABMiller tyto procesy standardizovat ve všech pivovarech po celé Evropě. Nové řešení mimo jiné umožnilo provádět rychlé porovnání jednotlivých pivovarů za méně než hodinu, o den zkrátit dobu potřebnou k přípravě výpočtu nákladů na méně než 24 hodin a díky porovnání nákladových položek v jednotlivých evropských zemích nalézt úspory ve výši téměř půl milionu eur.
Implementaci řešení Product Cost Analyzer realizovala česká společnost Mibcon. Celý proces trval pouhých 8 měsíců. Pětiměsíční pilotní projekt v Maďarsku následovalo tříměsíční zavádění systému v dalších 8 zemích. Systém je v ostrém provozu od března 2015. Implementace představovala náročný úkol nejen kvůli požadované rychlosti, ale také kvůli zapojení značného počtu klíčových pracovníků a nutnosti zajištění jednotné komunikace a terminologie v mnohojazyčném prostředí nadnárodní korporace.
Skupina SABMiller patří k největším světovým producentům piva. V portfoliu má více než 200 značek a má přibližně 70 000 zaměstnanců ve více než 75 zemích. V Evropě má 17 pivovarů v 8 zemích včetně České republiky, kde vlastní pivovary spadající do skupiny Plzeňský Prazdroj. Dosahuje obratu 20 miliard eur a na světě denně prodá přes 140 000 lahví piva.
RWE: nový systém pro řízení terénních pracovníků odstranil 80 % papírování
Společnost RWE Distribuční služby získala ocenění SAP Quality Awards v kategorii Inovativní projekt za optimalizaci přidělování pracovních úkolů pro terénní pracovníky pomocí systému SAP Workforce Management. Namísto každodenního dojíždění na pracoviště kvůli předání instrukcí pro nadcházející směnu nyní terénní pracovníci obdrží pokyny a navigační údaje GPS do svého mobilního zařízení. Výsledkem je výrazné šetření času i nákladů vedoucí ke zkrácení doby servisního zásahu a k větší spokojenosti zákazníků.
Terénní pracovníci a jejich 40 dispečerů využívají nový systém založený na mobilní platformě SAP Mobile Platform a řešení SAP MRS s integrovaným systémem SAP ERP (zejména moduly Plant Maintenance a HCM). Nový systém zpracovává 2 500–3 000 pracovních pokynů denně, což z něj činí jednu z největších mobilních aplikací svého druhu v Evropě.
Celý projekt byl financován z úspor provozních nákladů, jichž bylo dosaženo odstraněním 80 % papírové administrativy, zvýšením efektivity práce terénních pracovníků, omezením cestování do centrály a optimalizací tras k místům zásahu. Předání pracovních pokynů terénním pracovníkům prostřednictvím mobilní aplikace nyní trvá pouhé 2 minuty včetně automatických aktualizací.
Jako dlouhodobý uživatel systémů SAP se společnost RWE Distribuční služby s.r.o. také u nového řešení rozhodla pro stejného dodavatele softwaru. Implementace aplikace SAP Workforce Management trvala pouhých 12 měsíců a zajistila ji česká firma KCT Data, s.r.o. Nový systém je v provozu od dubna 2015. Projekt byl natolik úspěšný, že se jej společnost RWE rozhodla rozšířit i do svých poboček v Německu, Anglii a Maďarsku.
RWE je jednou z pěti největších evropských elektrárenských a plynárenských společností. Celkem zaměstnává zhruba 59 000 lidí a dodává elektřinu 16 milionům a plyn téměř 8 milionům zákazníků. V České republice je s více než 1,7 milionem zákazníků největším dodavatelem zemního plynu. Má zde na 4 300 zaměstnanců, z nichž 850 pracuje v terénu.
Více informací najdete na SAP News Center. Sledujte SAP na Twitteru @sapnews.
Fotobanku společnosti SAP najdete zde: http://www.sap-tv.com/stockfootage/
O společnosti SAP
SAP (NYSE: SAP), lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem, pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. SAP umožňuje lidem a organizacím efektivnější spolupráci a využití podnikových informací bez ohledu na to, zda je využíván pracovníky v kancelářích nebo členy představenstva, na skladě nebo v prodejně, na klasických počítačích nebo mobilních zařízeních. Díky tomu jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají zhruba 300 000 zákazníků v dosahování vyšších zisků, v udržitelném růstu a v přizpůsobování se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 200 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Další informace naleznete na www.sap.com.