Praha, 27. 4. 2016 – Energetická společnost RWE spustila v několika pražských firmách projekt úsporné rychlovarné konvice. Jde o typ konvice, který při každém použití tweetuje, aby přilákal zaměstnance na nespotřebovanou vodu. V rámci rozšíření marketingové koncepce zaměřené na úspory energie i do korporátního segmentu vytvořila tweetující konvici pro RWE kreativní agentura Young & Rubicam Praha. V kampani bude kombinována direct marketingová a digitální komunikace s využitím sociálních médií. (TZ)
Že má šetření elektřiny jako jednu z priorit ukázala společnost RWE už svojí poslední kampaní zaměřenou na pronájem úsporných žárovek. “Hledali jsme způsob, jak podobně ušetřit i firmám. Ze statistik vyplynulo, že rychlovarné konvice spotřebují jako jednotlivý spotřebič nejvíc energie,” uvedl Customer Communication Manager RWE Václav Podzimek. Jeho slova potvrzují i čísla. Rychlovarné konvice jsou díky příkonu okolo 2200 W na špici s velkým náskokem, a to i před nepoměrně většími kancelářskými stroji jako jsou tiskárny a kopírky. To ale málokoho napadne, a tak jsou konvice často v neustálé permanenci, přičemž v drtivé většině si lidé uvaří několikanásobně víc vody, než potřebují. A právě to má tweetující konvice změnit.
„Zajít na kávu nebo čaj je společenská věc. Teď jsme jí navíc přidali další rozměr díky propojení se sociálním médiem,“ říká Tereza Svěráková z agentury Young & Rubicam, kde také nápad vzniknul. Hned vzápětí ale doplňuje: „Vlastně dva rozměry. Tím druhým a podstatnějším je společenská odpovědnost k životnímu prostředí.“
Jednoduchý princip nepotřebuje žádné zvláštní zacházení. Stačí, aby si dotyční zaměstnanci přidali účet své konvice do sledovaných. Pokaždé, když v ní někdo uvaří vodu a všechnu ji nespotřebuje, konvice jim tweetem oznámí, kolik má horké vody nazbyt. Lidé ji tak mohou bezezbytku využít namísto toho, aby ji za pár minut znovu zapínali.
A jak to funguje technicky?
Jako každá jiná konvice. Rozdíl je v tom, že v její základně se schovávají dva čipy. Zbytek je otázkou tvůrčí práce naprogramování. Každá vyrobená konvice má svůj vlastní twitterový účet, aby si je firmy nepletly „Když jsme konvici designovali, nejdůležitější byla funkčnost a maximální uživatelská jednoduchost pro každého,“ dodává k tomu konstruktér konvice Carlos Baer.
Zda se z tweetující konvice stanou součástí českých firem je otázkou. Rozhodně jde ale o ukázku toho, že k úsporám nepotřebujete jen převratné technologie. Čísla ukazují, že lze snížit celkovou spotřebu energie až dvojnásobně oproti běžným konvicím a stačí k tomu jen chytré využití toho, co už máme.