Zapojujeme uživatele do digitálního vývoje

Společnost Testbirds, která poskytuje crowdtestingové služby, vstupuje na český trh.

Testbirds  již úspěšně působí v mnoha evropských zemích jako je Německo, Švédsko, Velká Británie, Maďarsko a Slovensko. (TZ)

Jejím cílem je pomoci svým klientům zapojit do vývoje digitálních produktů koncové uživatele a díky tomuto zajistit vynikající uživatelskou zkušenost (UX) a co možná nejlepší funkčnost klientova produktu.

V České republice je již registrováno více než 1.000 testerů, kteří, společně s dalšími více jak 130.000 testery z ostatních zemí, mohou  okamžitě zahájit testování jakéhokoliv projektu.

Čtvrtina mobilních aplikací je použita uživateli pouze jednou, jelikož nesplňují jejich uživatelské očekávání z pohledu jednoduchosti použití, přehlednosti nebo celkové srozumitelnosti.

V dnešní době uživatelé potřebují digitální produkty, se kterými mají dobré zkušenosti a které fungují na každém zařízení bez jakýchkoliv chyb, ať již je to mobilní telefon, tablet, televize nebo počítač. Nejkratší cesta, jak toto uskutečnit, je uživatele přímo začlenit do vývoje a testování.

Toto řešení nabízí právě Testbirds, první crowdsourcová testovací společnost v České republice.

Její snahou je překlenout informační  propast mezi uživateli, marketéry a vývojáři tak, že aplikace, webové stránky, e-shopy nebo jakékoliv produkty jsou utvářeny za účasti těch nejdůležitějších – tedy koncových uživatelů.

Co je Crowdtesting?

Podstatou Crowdtestingu je, že skuteční koncoví uživatelé testují mobilní a webové rozhraní aplikací nebo produktů v reálném prostředí. Celý proces se uskutečňuje pod neustálým dohledem a supervizí projektových manažerů, je plně dokumentován, analyzován a jeho výstupy jsou předávány klientovi ve formě konkrétních návrhů a doporučení na případnou úpravu.

Jedním z hlavních pilířů Crowdtestingu je také možnost testování odkudkoliv na světě v libovolném neboli reálném prostředí, které zaručuje autentickou uživatelskou zkušenost, kterou by zákazník ve skutečnosti měl.

Spojení mezi uživatelem a vývojářem

Testbirds poskytuje přesně to, co v dnešní době neustále se měnících technologií a prostředí společnosti potřebují: okamžitou zpětnou vazbu o svém produktu od své cílové skupiny.

Zákazníci jsou si stále více a více vědomi možností volby a rozhodování v digitálním světě, kdy jedním z hlavních rozhodujících faktorů v jejich výběru hraje právě uživatelská zkušenost.

Očekávání spojená s uživatelsky-přátelským ovládáním digitální produktů dramaticky vzrostla, jelikož nyní to nejsou hlavně experti, ale běžní uživatelé, kteří je používají. S pomocí Crowdtesting se mohou vývojáři vyvarovat problémům, které by zhoršovali uživatelskou zkušenost ještě před samotným uvedením produktu na trh.

Jeden “Crowd”, dvě služby

Testbirds poskytuje služby jak služby výzkumu uživatelské zkušenosti (UX) ale také funkčního testování (bug hunting). Filozofií Testbirds je, že obě služby mají stejnou důležitost, protože koncový zákazník nerozlišuje funkční a uživatelské chyby, ale pouze celkovou hodnotu a kvalitu produktu.

Skrze rapidní vývoj mobilních zařízení, existuje nyní „nekonečně“ mnoho kombinací velikostí displejů, situací, hardwaru, internetové připojení, a digitální aplikace, webové stránky nebo e-shopy by měli fungovat bezchybně za každé situace. Pro vývojové společnosti je velmi těžké tyto scénáře nasimulovat, ale výhody Crowdtestingu jsou právě ale zjevné u funkčního testování – v reálném prostředí, reální uživatelé testují na vlastních zařízeních. Více jak dvě třetiny společností netestují své mobilní aplikace nebo webové stránky, a důvodem bývá především nedostatek vhodných zařízení a metod k otestování. Testbirds má řešení – díky desítkám tisíc uživatelů máme k dispozici jakoukoliv kombinaci zařízení a operačního systému.

Dalším hlavním směrem služeb poskytovaných Testbirds je testování uživatelské zkušenosti (UX) a poskytování odborných doporučení na základě výsledků. Tento typ testování pomáhá udržet zaměření vývoje digitálního produktu na potřeby a zájmy cílových skupin klienta. Experti UX výzkumu jsou schopni zapojit až 130.000 testerů k zajištění přesnosti hodnověrnosti výsledků.

Crowdtesting: kreativní online práce

Crowdsource testování nevytváří hodnoty pouze pro společnosti.

Uživatelé, kteří se zajímají o technologické inovace, se mohou jako testeři seznámit s nejnovějšími mobilními i webovými aplikacemi, digitálními produkty a to často i dlouho před jejich spuštěním. Jejich zpětné vazby jsou implementovány do konečných verzí produktů a navíc dostávají férovou finanční odměnu od Testbirds za svůj názor, doporučení a objevené nedostatky či chyby.

O společnosti Testbirds

Společnost Testbirds byla založena v roce 2011 v Německu Philippem Benklerem, Georgem Hansbauerem a Markusem Steinhauserem. Ti vytvořili Testbirds platformu, kde zákazníci mohou zpřístupnit své programy, aby si otestovali, jak jejich aplikace uspokojují potřeby cílové skupiny a jak si vedou v reálném prostředí.

Tento koncept se setkal s velkým ohlasem  a společnost má v dnešní době klienty mezi mnoha nadnárodními společnostmi jako jsou např. Deutsche Telekom, Allianz, Red Bull, Audi, DM- drogerie UPC, Vodafone či Mastercard.

Testbirds má své vlastní kanceláře v Mnichově, Londýně, Amsterdamu, Budapešti, Bratislavě a nyní i v Praze.