Praha, 15. června 2016 – Třetina e-shopařů již zjistila, že je pro jejich byznys dobré mít také kamennou prodejnu. To samé platí i obráceně. V dnešním světě je prakticky nezbytností provozovat k obchodu také e-shop. Propojení obou způsobů prodeje je trendem dnešní doby. Přináší to výhody pro obchodníky i zákazníky. (TZ)
Obrat českých e-shopů každoročně roste a letos by se měl přiblížit 100 miliardám korun. Internetové obchody se v roce 2015, kdy byl jejich obrat 81 mld. Kč, na celkové maloobchodu podílely zhruba 8 %. Prostor pro nové e-shopy tu rozhodně je.
Majitelé kamenných obchodů si musí uvědomit, že existence e-shopu je do jisté míry i hodnotícím kritériem, který zvyšuje důvěryhodnost a image. Mít internetový obchod dnes již znamená být schopný obstát v konkurenčním boji, protože stále více lidí nakupuje ze svých počítačů, tabletů a telefonů. E-shop také umožňuje obchodníkům zlepšit a především zrychlit komunikaci se zákazníky a nabídnout jim tak lepší služby.
„Majitelé kamenných obchodů si často stěžují, že si lidé přijdou do obchodu zboží prohlédnout a pak si jej objednají na internetu. Pokud má obchodník oba kanály, zvyšuje se šance, že nakonec nakoupí právě u něj,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).
Kamenný obchod má své zákazníky pouze v místě, kde se prodejna nachází. E-shop umožňuje obchodníkům rozšířit pole působení na celou republiku. Navíc není nutné tolik investovat do propagace off-line obchodu, lidé si jej najdou na internetu.
Obchodník navíc přes e-shop získá lepší přehled o svých zákaznících a jejich potřebách a může s těmito informacemi lepé pracovat, a to jak v internetovém tak i kamenném obchodě. Navíc díky e-shopu může nabízet daleko více produktů.
„Náklady spojené s pořízením internetového obchodu nejsou nikterak vysoké. Pro obchodníka, který má již fungující kamenný obchod, je to doslova otázka několika kliknutí. Pokud je schopný pracovat se sociálním sítěmi, tak on-line marketing může mít prakticky zdarma. Navíc získat nového zákazníka je na internetu levnější než v případě kamenného obchodu,“ doplňuje Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 8 100 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek. Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz.