E-mail marketing je investiční prioritou českých, ale i amerických společností. Mezi Českem a USA jsou ale mírné rozdíly na jednotlivých pozicích pomyslného žebříčku zájmu investovat do marketingových nástrojů. Zjistil to rychlý telefonický průzkum společnosti Mailkit a srovnání s obdobným výzkumem společností StrongView/Selligent v USA. (TZ)
Na prvním místě v marketingových investicích amerických firem je e-mail marketing, uvádí průzkum mezi 295 významnými společnostmi ze Severní Ameriky z ledna tohoto roku. 59,7 % dotazovaných se chystá zvýšit investice právě do této oblasti internetového marketingu. Na druhém místě s 56,3 % jsou sociální média, následuje internetová display reklama (55,9 %), mobilní marketing (51,9 %) a vyhledávání, tedy SEO/PPC (42,4 %). Snížit investice se v těchto částech marketingu chystají firmy jen velmi málo, hodně ale v direkt mailingu (11,5 %), účasti na veletrzích a událostech (12,9 %) a nejvíce v reklamě v tisku (23,4 %).
Společnost Mailkit se telefonicky dotázala 163 firem, které byly v minulosti či ještě stále jsou zákazníky, aby zjistila názor českých firem. Na prvním místě je s 62 % snaha o vyšší investice do display reklamy, e-mailing je na místě druhém s 56 %. Následují sociální média (51 %), reklama v tisku (48 %), direkt mail (42 %) a SEO/PPC s 38 %.
“Jsme zvyklí, že Česko se od vývoje v USA nejen mírně liší, ale také že některé věci do Česka přicházejí i s poměrně významným zpožděním,” říká Jakub Olexa, jednatel Mailkit. “V tomto případě si myslím, že české firmy podceňují mobilní marketing a příliš se váží na staré způsoby marketingu mimo Internet. Těší nás ale to, že e-mail marketing je mezi nástroji, kde firmy mají vyšší zájem investovat,” dodává.
USA | Česko | |
E-mail marketing | 59,7 % | 56 % |
Sociální média | 56,3 % | 51 % |
Display reklama | 56,3 % | 62 % |
Mobilní marketing | 51,9 % | 36 % |
SEO/PPC | 42,4 % | 38 % |
Public relations | 27,8 % | 18 % |
Direkt mail | 26,8 % | 42 % |
Výstavy a události | 12,9 % | 16 % |
Tištěná reklama | 13,6 % | 48 % |
Rádio/Televize | 9,2 % | 6 % |
U zjištěných údajů je nutné brát v potaz to, že jde o vyjádření toho, že firmy mají zájem do určité oblasti internetového marketingu více investovat, nikoliv že tomu tak skutečně bude. V dotazování pro Mailkit byl zjišťován pouze zájem o vyšší investice.
O společnosti Mailkit
Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro emailový marketing. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv i napojení na firemní informační systémy.
Mailkit zajišťuje email marketingové služby například pro Letiště Praha, automobilku Hyundai, sázkovou kancelář Tipsport nebo prodejce vozů Porsche Inter Auto a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.