– Podle exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco nakupujeme letní oblečení nejčastěji ve specializovaných obchodech a v hypermarketech. Nákup letního šatníku necháváme až na sezónu, preferujeme přitom zlevněné kousky. – (TZ)
Praha, 1. srpna 2016 – Šaty dělají člověka, stará pravda, která platí bezezbytku i dnes. Letní móda je plná barev a hravosti a možná právě proto mají Češi a Slováci letní oblečení a doplňky v oblibě. Průzkum společnosti Tesco ukázal, že nejčastěji chodíme pro nové letní kousky do kamenných obchodů s oblečením (Češi 70 %, Slováci 62 %). Na oblibě ale získává i nakupování oblečení v hypermarketech – do oddělení oděvů (nejen při příležitosti nákupu potravin) zavítá více než polovina z nás. Za nákup letního oblečení pak utratíme částku do 3000 korun.
Kolik stojí náš letní šatník?
Průzkum společnosti Tesco ukázal, že polovina z nás využívá letní kousky po 2 až 3 sezóny. Téměř třetina Čechů a Slováků obměňuje svůj šatník častěji a nové letní oblečení si pořizuje každý rok. Nejběžnější částka, kterou za letní sezónu utratíme se u Čechů (40 %) pohybuje mezi 1 500 a 3 000 Kč a mezi 50 a 100 EUR u Slováků (37 %). Za jeden nákup pak nechá téměř polovina z nás v obchodě 500 až 1 000 Kč. Naši slovenští sousedé 20 až 40 EUR.
Vedou u nás sezónní slevy
Nejčastěji zákazníci sahají po zlevněném zboží (Češi 66 %, Slováci 60 %), téměř čtvrtina dotázaných dokonce nakupuje výhradně oblečení ve slevě. S tím souvisí i období, které pro nákup sezónního oblečení volíme. Více než polovina účastníků průzkumu uvedla, že nákup letních kousků nechává až na samotné léto, kdy probíhají výprodeje. Naopak čtvrtina až třetina z nás (Češi 34 %, Slováci 22 %) se na léto připravuje předem a svůj letní šatník si doplní již na jaře. Co se preferencí použitého materiálu týká, tak jednoznačně vítězí bavlna, a to hned u 92% nakupujících.
Myslíme i na děti a partnery
Inspiraci pro nákup oblečení hledají zákazníci nejčastěji až přímo v obchodě (59 % Češi a 63 % Slováci). Velmi populární jsou i letáky, kde hledá inspiraci 37 % Čechů a 39 % Slováků. Ženským módním vzorem je Kate Middleton (pro 26 % Češek a Slovenek), stejné pozice se pak u mužů těší americký herec George Clooney (24 % Čechů a 18 % Slováků).
Nejčastěji nakupujeme oblečení sami pro sebe (Češi 63 %, Slováci 53 %), dále pro své děti a partnery. Většina z nás si podle průzkumu oblečení vybírá sama (Češi 52 %, Slováci 49 %) nebo se svými protějšky (Češi 37 %, Slováci 41 %). „Mezi nejprodávanějšími druhy oblečení letošní letní sezóny patří jednoznačně plavky, letní obuv a šaty, nejvíce ty s květinovými vzory“, říká Ondřej Horák, marketingový manažer módní značky F&F společnosti Tesco a dodává „Naši zákazníci nejvíce preferují klasické letní barvy, jako je modrá, bílá a červená. Stále větší oblibě se ale těší i oblečení v černé barvě, které se dá skvěle kombinovat s barevnými doplňky či dalšími částmi letního outfitu“.
* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červenci 2016. Účastnilo se jej přes 800 respondentů.
O společnosti Tesco Stores ČR
- Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 7 obchodních center. - V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
- Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku. - V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.
- Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
- Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
- V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
- V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
- V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.