Praha, 4. srpna 2016 – O superpotravinách se za poslední dobu napsalo mnohé. Exkluzivní průzkum společnosti Tesco* potvrzuje, že povědomí o tomto zdraví prospěšném fenoménu roste. Zhruba třetina z nás ví, které potraviny do této kategorie patří a stoupá i jejich konzumace. Téměř polovina lidí (42 %) upřednostňujících zdravý životní styl a mající povědomí o tomto druhu potravin je konzumuje vícekrát do týdne, čtvrtina pak minimálně jedenkrát za týden a šestina si superpotraviny dopřeje jedenkrát v měsíci. (TZ)
Ve vztahu k superpotravinám je zajímavé, že stoupá nejen povědomí o nich, ale mezi Čechy vzrůstá i informovanost o tom, kterými tuzemskými plodinami je možno je nahradit. Až polovina konzumentů exotické druhy z této kategorie nekupuje a nahrazuje je dostupným a tradičním ovocem s porovnatelnou výživovou hodnotou, jako jsou například maliny, angrešt, rybíz nebo ostružiny.
Z průzkumu společnosti Tesco také vyplývá, že tyto „lokální“ superpotraviny převážně pěstujeme. Více než polovina z respondentů (56 %) je má na svých zahrádkách, třetina je pak buď dostává od přátel, nebo kupuje ve stáncích, více než čtvrtina pak za jejich nákupem míří do hypermarketu.
Mezi nejoblíbenější druhy pak patří jednoznačně maliny, kterými obohacují svůj jídelníček až tři čtvrtiny dotazovaných. V těsném závěsu pak zůstávají borůvky (68 %), rybíz (60 %), ostružiny (52 %) a angrešt (44 %). Čtvrtina spotřebitelů, která tyto tradičně domácí plodiny kupuje, uvedla, že jsou dnes v obchodech dostupnější než v minulých letech.
Na vzrůstající poptávku po superpotravinách reaguje i společnost Tesco, a to rozšiřováním stávajícího sortimentu. Kromě českých červených malin, právě dozrávajících ostružin a stále plodících jahod, se mohou zákazníci těšit na jedno méně rozšířené ovoce: „Budeme mít v nabídce netradiční žluté maliny z produkce společnosti Berry servis z Břežan u Českého Brodu, která celou svou letošní produkci dodá v následujících týdnech na naše pulty,“ říká Ladislav Jaššo, nákupčí ovoce společnosti Tesco.
* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v červenci 2016. Účastnilo se jej 416 respondentů.
O společnosti Tesco Stores ČR
- Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 7 obchodních center. - V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
- Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku. - V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.
- Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
- Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
- V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
- V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
- V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.