Operátor O2 se začátkem školního roku startuje nový program Datomat, který mladým lidem přináší možnost získat až 5 GB dat k jejich tarifu každý měsíc navíc. „Digitální technologie jsou často vnímány jako něco, co lidi rozděluje. Proto jsme se rozhodli přijít s konceptem, ve kterém budeme mladé lidi odměňovat mobilními daty za různé aktivity v reálném i digitálním světě,“popisuje Tomáš Budník, generální ředitel O2. (TZ)
Mobilní data navíc budou moct získat všichni rezidentní zákazníci O2 mladší 27 let, kteří využívají tarify Kůl 2 GB, FREE CZ nebo FREE Evropa. Do programu se však může přihlásit kdokoli ve věku do 27 let i v případě, že nyní nevyužívá služby O2. V rámci registrace dostane 20 GB mobilních dat, která mu zůstanou uložena 6 měsíců a může je začít využívat po přechodu na jeden z vybraných tarifů O2.
Možností, jak získat data, nabídne Datomat několik. Jedna z nich je geolokační aplikace Datomat, v rámci které O2 rozmístí téměř deset tisíc datových bran s více než deseti miliony megabytů mobilních dat po celé České republice. Datové brány budou například na hradech a zámcích, na rozhlednách, v muzeích, v knihovnách, parcích a na řadě dalších turistických míst. Všechny datové brány najdou zákazníci v mobilní aplikaci Datomat, která je dostupná pro Android a iOS.
Další možností pro získání dat bude například přihlášení projektu do neziskového programu na podporu komunity v rámci programu SmartUp od Nadace O2, různé sportovní aktivity jako například účast na maratonu v rámci Run Czech nebo hraní vybraných online her. Cesty, jak získat data navíc, budou v Datomatu průběžně přibývat. „Potenciál vidíme i ve spolupráci s dobročinnými organizacemi, které mohou rozdávat data jako odměnu mladým lidem, kteří se společně s nimi rozhodnou pomáhat. Na tyto aktivity se chceme v dalších měsících zaměřit,“ dodává Dorota Kajfoszová, manažerka pro online marketing v O2.
Příklady možností, jak získat data navíc:
- Registrace do programu Datomat
- Datové brány v aplikaci Datomat rozmístěné na turistických místech po celé ČR
- Sportovní aktivity (např. RunCzech)
- Přihlášení projektu do programu SmartUp od Nadace O2
- Hraní vybraných online her
Nasbíraná data se budou zákazníkům střádat v Datomatu a jejich platnost bude šest měsíců. Z nastřádaných dat si mladí mohou každý měsíc ke svému tarifu přidat až 5 GB. V praxi to znamená, že pokud zákazník během října v rámci svých aktivit nasbírá 18 GB mobilních dat, může například využít 5 GB v prosinci, 3 GB v lednu, 5 GB v únoru a 5 GB v březnu.
O2 1. září spustí veřejnou beta verzi aplikace, ostrý start je naplánovaný na 10. září na festivalu O2 Ynpirology. Start Datomatu podpoří také mediální kampaň, která bude vzhledem k cílové skupině probíhat především online s podporou influencerů.