Praha, 6. říjen 2016 – Google Tag Manager (GTM) je systém pro správu měřících kódů na webových stránkách, který zdarma poskytuje Google. Pokud s nástrojem pracujete, jistě jste si povšimli změn v uživatelském prostředí. Úprav bylo však více, a to nejen kosmetických. Novinky okomentoval vedoucí digitálního marketingu agentury INIZIO.cz Karel Hladiš. (TZ)
Princip Google Tag Manageru je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup usnadňuje a zrychluje práci s kódy. Díky němu se mohou digitální marketéři zaměřit přímo na podstatu měření a nikoli na technologii.
„Změny sice nejsou velké novinky, ale jsme svědky několika menších úprav, které nám, webovým analytikům, usnadní práci. Nám v Inizio.cz se změny líbí,“ komentuje Karel Hladiš, šéf digitálního marketingu webové laboratoře INIZIO.cz.
O jaké novinky v GTM se tedy jedná?
Novinka č. 1: Přibyl workspace, neboli pracovní prostor
V jeden moment tak můžete nyní pracovat v různých pracovních prostorech v rámci jednoho „kontejneru“, kdy si každý workspace s sebou nese seznam změn a úprav, které v daném pracovním prostoru provádíte. V jednom pracovním prostoru tak můžete například řešit implementaci Google Analytics a ve druhém Facebook pixel a navíc tyto dva prostory můžete publikovat téměř nezávisle na sobě.
Tip 1: Jakmile se stane, že pracujete v pracovním prostoru, který již není aktuální, objeví se pobídka k aktualizaci. V případě, že se tak stane, mohou vznikat konflikty mezi různými verzemi. Ty se však dají řešit poměrně snadno, a to tak, že dostanete jejich výpis a u každého konfliktu (mezi jedním a druhým pracovním prostorem) se rozhodnete, kterou verzi chcete zachovat.
Obr.1: Výzva k aktualizaci workspace v GTM. Zdroj: Inizio.cz
Obr. 2: Byl nalezen konflikt – workspace GTM. Zdroj: Inizio.cz
p 2: Aktuálně můžou být vytvořeny 3 pracovní prostory.
Obr. 3: Až 3 pracovní prostory v GTM Zdroj: Inizio.cz
Tip 3: Jakmile workspace publikujete, vymaže se a úpravy z tohoto publikovaného workspace se převedou do nové verze původního pracovního prostoru (Default Workspace).
Novinka č. 2: Změny v uživatelském prostředí
Tip 4: Pohyb mezi jednotlivými okny nastavení (například po kliknutí na značku v Menu – Značky) nyní probíhá pomocí vysunovacích oken. Čím hlouběji se v GTM jde, tím více oken se zprava doleva vysune. Zároveň se přesunulo tlačítko na uložení a další možnosti na pravou horní stranu aktivního okna.
Obr. 4: Modře – původní okno (kliknutí = krok zpět). Zeleně – přesun ovládacích prvků. Zdroj: Inizio.cz
Tip 5: Proměnné mají ikonky a možnost vyhledávání.
Obr. 5: Nové ikonky u názvů proměnných a jejich popis Zdroj: Inizio.cz
Tip 6: Automatické proměnné se již nezapínají přes klasické „barevné boxíky“, ale opět přes nové vysunovací okno.
Obr. 6: Nový vzhled integrovaných proměnných v GTM Zdroj: Inizio.cz
Tip 7: Po publikaci kontejneru se GTM automaticky ptá na název verze a její popisek. „Vůči Google povinnost tato pole vyplňovat nemáte, vůči sobě (a přehlednému prostředí) ano,“ uvedl Karel Hladiš z INIZIO.cz.
Obr. 7: Jednoduchá možnost přidání názvu a popisu verze kontejneru Zdroj: Inizio.cz
Tip 8: Rozložení úvodní stránky kontejneru (dashboard) bylo rovněž pozměněno.
Novinka č. 3: Přidána značka Twitter Universal Website Tag
Značka prý slouží pro jednodušší implementaci Twitter sledovacího kódu, který bude posílat data zpět Twitteru.
Obr. 8: Nová Twitter značka v GTM Zdroj: Inizio.cz
Zdroj: http://www.simoahava.com/analytics/revamped-user-interface-in-google-tag-manager/
Pro více informací prosím navštivte https://www.inizio.cz
O INIZIO
INIZIO je přední webová laboratoř, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu. Společnost si zakládá na tom, že zákazníkům tvoří na míru výkonnostní modely spolupráce a od toho se odvíjí i její odměna. Mezi služby patří mimo jiné vývoj webových prezentací, mobilních i webových aplikací a internetový marketing (PPC reklamy, SEO, sociální sítě, optimalizace obchodní výkonnosti nebo A/B testování). Na českém trhu působí od roku 2006, zkušenosti s weby má již od roku 1999, a v současné době je největší jihočeskou agenturou v oblasti digitálního výkonnostního marketingu. Tým dnes tvoří 35 zkušených profesionálů a neustále roste. Společnost má za sebou více než 500 malých i velkých projektů v Česku i zahraničí (Kanada, USA, Velká Británie, Německo) a řídí vlastní e-commerce projekty. Tržby klientů díky online dosáhly více než 1 000 000 000 korun. Společnosti je partnerskou agenturou společnosti Google a také držitelem několika jejích certifikátů, zároveň je jedna z mála českých agentur s certifikací Mergado (oblast zbožových vyhledávačů). Více na: https://www.inizio.cz.