Všechny obchody Tesco budou darovat potraviny potřebným

Budapešť, 13. října 2016 – Na středoevropské konferenci “No Food to Waste” v Budapešti, Tesco oznámilo svůj závazek, že do roku 2020 se budou všechny obchody Tesco podílet na darování  potravinových přebytků potřebným. Obchodní řetězec daruje přebytky potravin, které pomáhají lidem v nouzi, prostřednictvím místních potravinových bank. Do léta roku 2016 Tesco ve střední Evropě darovalo přes 5 000 tun potravin, což odpovídá téměř 13 milionům jídel. Z toho 409  tun pochází z Tesco ČR. (TZ)

Jedna třetina potravinových zásob na světě se vyhodí. Jen členské státy Evropské unie vyplýtvají asi 100 milionů tun potravin ročně, vyplývá z oficiálních statistik. „Takto vysoký rozsah potravinového odpadu je při vědomí kolik lidí na celém světě trpí potravinovou chudobou, nepřijatelný. Ve spolupráci s místními vládami a charitativními organizacemi se Tesco jako společensky odpovědná firma snaží bojovat proti plýtvání potravinami a hladu. Loni jsme oznámili naši ambici, že žádná potravina, která může být snědena, nepřijde v Tescu nazmar. Dnes se zavazujeme k práci s národními vládami a místními charitativními partnery tak, aby do roku 2020 všechny naše obchody ve střední Evropě nabízely jídlo, které už nemůže být prodáno, ale je stále vhodné ke spotřebě, místním charitám k nasycení lidí v nouzi,“ řekl Ian Hutchins, ředitel komunikace Tesco.

Během diskusí u kulatého stolu hovořili přizvaní odborníci o nutnosti pochopení všech faktorům, které vedou k vytváření potravinového odpadu v domácnostech a v dodavatelském řetězci. Zároveň hledali možnosti řešení těchto problémů. „Strategický závazek s našimi evropskými členy potravinových bank, který dnes Tesco učinilo, je silným příkladem toho, jak s námi mohou firmy spolupracovat v účinném boji proti plýtvání potravinami a zároveň přinášet skutečné výhody těm nejzranitelnějším, kteří jsou v naší společnosti,“ uvedl Patrick Alix, sekretář Generální a Evropské federace potravinových bank.

V současné chvíli daruje denně potravinové přebytky více než 280 obchodů Tesco ve střední Evropě, do konce roku by tento počet obchodů měl stoupnout na 340. „Spolupráce s obchodním řetězcem Tesco v ČR začala již v roce 2013, kdy se do ní zapojilo 25 obchodů.  Darovaly se především trvanlivé potraviny, které byly obrovskou pomocí.  Po čase jsme začali odebírat i pečivo, ovoce a zeleninu, což je pro naše klienty velmi důležité, protože mohou mít vyvážený jídelníček.  Společně s ostatními potravinovými bankami se těšíme na rozšíření spolupráce,“ doplnil Fabrice Martin-Plichta, ředitel České federace potravinových bank.

O společnosti Tesco Stores ČR

  • Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
    v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 7 obchodních center.
  • V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
  • Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
    Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku.
  • V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v  anketě MasterCard Obchodník roku.
  • Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
  • Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
  •  V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
  • V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
  • V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.