Není třeba ji představovat, obrázkovou sociální síť zná dneska kdekdo. Ať už jako místo, kde můžete vyjádřit své umělecké nadání nebo jako užitečný prostředek pro získávání nových zákazníků. Přidávání obrázků na Instagram ale není jen tak. I to má nějaké zásady. Tak zaprvé, fotky musí být opravdu sexy. A ta druhá? Bez hashtagů to nejde. Pokud na ně zapomínáte, nepomůže vám ani profesionální fotograf. Svými k dokonalosti vypiplanými fotkami totiž oslníte tak maximálně skupinku věrných followerů. (TZ)
Jen pro připomenutí
Hashtagy jsou štítky. Štítky, díky kterým se v té obrovské záplavě příspěvků dokážete orientovat a snáze se dostanete do skupiny, kterou vaši potenciální fandové hledají. Pomůžou vám i s identifikací vaši značky, produktu či služby nebo třeba soutěže. Každý z nich začíná znakem # doplněným o jedno, dvě, nebo kolik chcete slov. Přidat můžete klidně i číslo. A kdyby to náhodou někdo nevěděl, na mezery se nehraje.
Proč se na nich tolik lpí?
Protože se teď nosí. Ale to není ten pravý důvod. Je jím to, že na Instagramu bez nich vlastně nic nenajdete. Tamní vyhledávač pátrá jen po nich. A pokud je nemáte, jste bez placené propagace pro ostatní takřka neviditelní. Na rozšiřování fanouškovské základy můžete zapomenout.
Sám Instagram neumí příspěvky ani repostovat. Jestli vás tedy něco fakt tak dostane a potřebujete to mít u sebe, musíte si na to stáhnout aplikaci Repost for Instagram. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redcactus.repost&hl=cs
Jaké budou fungovat?
Takové, které mají co dočinění s vašim byznysem. Pokud prodáváte třeba kola, není úplně na místě připojit k bicyklu #food jen proto, že ho zrovna na Instagramu použilo 190 000 000 lidí. Možná, že se mezi všemi těmi vášnivými jedlíky nějaký ten cyklista najde, ale celé zájezdy rozhodně nečekejte. Naopak zkuste přijít na takový, který by mohl váš potenciální fanoušek hledat. Nemusíte ho ale nutně vymýšlet. Zkuste našeptávač, ten ví, co zrovna frčí.
Jestli rozjíždíte kampaň, to je věc jiná. Dejte hlavy dohromady a stvořte si vlastní. Nechte ho povědět, o co v kampani běží. Ať je ale krátký a dobře se pamatuje. Třeba s tímhle přišlo Bubbleology ve své letní kampani #nemuzestozastavit. Z prostého hashtagu se stal příběh, který jejich fanoušci dneska nosí na tričku.
Taková Cocacola své aktuální hashtagy doplňuje stálicí ve formě dobře známého claimu a svého brandu.
Čím víc, tím líp
Ani omylem! 1 až 5 je tak akorát. A to, i když vám jich Instagram povolí klidně i 30. Proč? Tak zkuste přijít alespoň na 15 hashtagů, které bezprostředně souvisí s vaší značkou nebo produktem a zároveň se na Instagramu prohání v předních liniích. A i když na ně přijdete, kdo se s nimi má pořád vypisovat? Taky to nevypadá zrovna důvěryhodně. Spíš trochu zoufale. Tak schválně, na který z nich byste klikli vy?
Kam na hashtagy chodit?
Skvělý nástroj je bezpochyby Iconasquare. Kromě aktuálně nejoblíbenějších hashtagů vám naservíruje i spoustu dalších statistik a dat, které se ke správě vašeho účtu budou hodit. Pro hashtagy, co jsou v kurzu, se ale můžete zastavit i na websta.me, top-hashtags.com nebo na českém obrazeni.cz.
A Fungují hashtagy i na Facebooku?
Ne… Nevěříte?
Radek Šnajdr působí v LCG New Meida jako copywritter a Community manager. Stará se o koncepty a komunikaci klientů na sítích. Baví ho marketing a reklama, čas tráví na sociálních sítích. V LCG New Media je to ten, co má radši písmenka než čísla.
Odkaz na web: http://www.lcgnewmedia.cz/
Odkaz na firemní blog: http://www.lcgnewmedia.cz/blog/