Praha, 16. listopadu 2016 – Hlavní nápor v souvislosti s vánočními nákupy e-shopy zaznamenaly začátkem listopadu, kdy došlo k nárůstu objednávek o 26 %. Alespoň část dárků bude letos v internetových obchodech pořizovat téměř 96 % on-line dotázaných1. Téměř dvě třetiny nakupujících nebude experimentovat a využijí služeb e-shopů, se kterými mají již předchozí dobrou zkušenost. Jen 18 % respondentů má již pořízenou většinu dárků. (TZ)
„První vlna vánočních nákupů na e-shopech většinou začíná v polovině září. Letos sice tento nárůst přišel o něco později, ale o to výrazněji. Začátkem října stoupl počet objednávek o 16 %. Určitou roli v tom jistě hrálo počasí, které ještě v druhé polovině září dosahovalo ke 30 °C, lidé si užívali babího léta a Vánoce se zdály být daleko. Největší nápor pak mohou e-shopaři očekávat 14. – 15. prosince,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti.
V osvědčených e-shopech, kde již někdy nakupovali, pořídí vánoční dárky 62 % dotázaných. Jako hlavní důvody respondenti uváděli především důvěryhodnost a dobrou předchozí zkušenost (34 %), výhodné věrnostní programy (21 %), znalost zboží i orientaci v obchodu (17 %). 12 % zákazníků sází na jistotu také kvůli tomu, aby se vyhnuli riziku s podvodnými obchodníky.
Internetové obchody hlavní nápor ještě čeká, většina dotázaných (82 %) bude totiž své dárky teprve pořizovat. 59 % respondentů chce mít Ježíška vyřízeného nejpozději dva týdny před Štědrým dnem. Ostatní připouští, že budou nakupovat na poslední chvíli. „Při nákupech těsně před Vánoci si raději ověřte, že e-shop bude schopný dodat zboží včas. Tradičně platí, že byste si měli vybírat zboží, které je skladem. Rozhodující může být i výběr způsobu platby nebo dopravy,“ radí Miroslav Uďan.
Během vánočních nákupů dochází k mírnému poklesu průměrné ceny objednávky. Letos je to zatím 1 840 Kč, což je o XY Kč méně než je celoroční průměr. Nižší cena je ale vyvážena vyšším počtem objednávek. „V průběhu roku lidé v e-shopech nakupují nárazově a snaží se objednat více věcí najednou. V předvánočním období jsou pak často i v on-line světě impulzivní a v jednom obchodě nakoupí i vícekrát,“ doplňuje Miroslav Uďan.
1 – On-line průzkumu se zúčastnilo 1 200 respondentů.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu téměř 9 500 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz nalezente vždy na www.shoptet.cz.