Ericsson představuje 10 spotřebitelských trendů pro rok 2017: AI a virtuální realita

Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab představuje šesté vydání své výroční zprávy s deseti největšími spotřebitelskými trendy pro rok 2017, kde zkoumá trendy budoucnosti. (TZ)

AI a virtuální realita budou důležitými tématy následujícího roku, sami spotřebitelé si uvědomují, že budou hrát mnohem výraznější roli než kdy dříve – a to jak ve společnosti, tak v práci. Ve skutečnosti 35 % pokročilých uživatelů internetu chce AI poradce při práci, a jeden ze čtyř by rád pracoval s umělou inteligenci jako svým manažerem.

Toto je deset největších trendů pro rok 2017 a na další období:

  1. AI umělá inteligence bude všude: 35 % z pokročilých uživatelů internetu chce při práci poradce umělé inteligence, a jeden ze čtyř dotazovaných si umí představit umělou inteligenci jako svého manažera. Ve stejné době, téměř polovina dotazovaných se obává, že brzy přijde kvůli robotům s umělou inteligencí mnoho lidí o práci.
  2. Rychlost nástupu Internetu věcí (IoT): Spotřebitelé stále více využívají automatizované aplikace, které podporují přijetí Internetu věcí (IoT). Dva z pěti věří, že se smartphony budou za ně.
  3. Chodci upřednostňují autonomní automobily: Řidiči automobilů nemusejí v budoucnu vůbec existovat. Jeden ze čtyř chodců by se cítil bezpečněji při přecházení ulice, kdyby všechna vozidla byla autonomní a 65 % ze všech dotazovaných by autonomní auta ráda vlastnila.
  4. Sloučená realita: Téměř čtyři z pěti uživatelů virtuální reality věří, že už za pouhé tři roky bude virtuální realita nerozeznatelná od skutečnosti. Polovina respondentů se již zajímá o rukavice nebo obuv, které umožnují komunikovat s virtuálními objekty.
  5. Tělesný nesoulad: Pokud se autonomní automobily stanou realitou, nevolnost spojená s používáním automobilů se zvýší. Tři z deseti lidí předpokládají možnost potřeby pilulky zabraňující nevolnosti v autě. Jeden ze tří dotazovaných chce používat pilulky v rámci virtuální a rozšířené reality.
  6. Paradox Inteligentních bezpečnostních zařízení: Více než polovina zkoumaných již používá nouzové poplachy, sledování nebo různá upozornění na svých chytrých telefonech. Z těch, kteří tvrdí, že se díky svému smartphonu cítí bezpečněji, tak tři z pěti si dovolují jít do většího rizika, protože spoléhají na svůj chytrý telefon.
  7. Sociální sila: V dnešní době si lidé ochotně používají sociální sítě jako zdroj informací. Jeden ze tří říká, že sociální sítě jsou hlavním zdrojem zpráv a novinek. Více než jeden ze čtyř označuje názory svých kontaktů a přátel jako hodnotnější než stanoviska politiků.
  8. Rozšířená osobní realita: Více než polovina lidí by chtěla využít brýle s rozšířenou realitou k osvětlení tmavého prostředí a ke zdůraznění nebezpečí. Více než jeden ze tří by také rád upravil rušivé prvky kolem nich.
  9. Rozdělení soukromí: Dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí používat pouze šifrované služby, nicméně lidé jsou ve svých názorech rozděleni. Téměř polovina by chtěla mít jen přiměřeně kvalitní soukromí napříč všemi službami, a více než jeden ze tří věří, že soukromí již neexistuje.
  10. Big Tech pro všechny: Více než dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí získat všechny své výrobky od pěti největších IT společností. Tři ze čtyř věří, že k tomuto dojde již do pěti let.

Michael Björn, vedoucí výzkumu v Ericsson ConsumerLab, o vzestupu virtuální reality říká: „Myslím si, že spíše než o reálném čase bychom měli mluvit o skutečném čase. Ve skutečnosti to, co nazýváme realitou, se stává stále více osobní a subjektivní. Spotřebitelé se obklopují nejen podobně smýšlejícími lidmi na sociálních sítích, ale také se začínají přizpůsobovat vzhledem k tomu, jak vnímají svět s technologií rozšířené a virtuální reality…“

„Spotřebitelé také chtějí do budoucna zůstat plně mobilní, z čehož vyplývá poptávka po okamžitém a rychlém připojení, které je nastaveno a připraveno k rychlému růstu. V tomto smyslu skutečný čas můžeme chápat jako čas pro sítě 5G.“

Poznatky z výzkumu 10 Hot Consumer Trends pro rok 2017 vychází z více než dvacetiletého zkoumání globálních výzkumných aktivit Ericsson ConsumerLab, ale také z online průzkumu pokročilých internetových uživatelů ze 14 velkých měst napříč celým světem. Online průzkum se uskutečnil v říjnu 2016. Ačkoli studie reprezentuje odpovědi pouze 27 milionů občanů, přesto jsou jejich profily a odpovědi důležité pro zkoumání budoucích trendů.

POZNÁMKY PRO REDAKTORY

Zjistěte více informací o zprávě 10 Hot Consumer Trends pro rok 2017.

Tiskovou zprávu v anglickém jazyce naleznete na tomto odkazu.

Brífink, prezentace, videa a další materiály: www.ericsson.com/presswww.ericsson.com/investors

O společnosti Ericsson

Ericsson is the driving force behind the Networked Society – a world leader in communications technology and services. Our long-term relationships with every major telecom operator in the world allow people, business and society to fulfill their potential and create a more sustainable future.

Our services, software and infrastructure – especially in mobility, broadband and the cloud – are enabling the telecom industry and other sectors to do better business, increase efficiency, improve the user experience and capture new opportunities.

With approximately 115,000 professionals and customers in 180 countries, we combine global scale with technology and services leadership. We support networks that connect more than 2.5 billion subscribers. Forty percent of the world’s mobile traffic is carried over Ericsson networks. And our investments in research and development ensure that our solutions – and our customers – stay in front.

Founded in 1876, Ericsson has its headquarters in Stockholm, Sweden. Net sales in 2015 were SEK 246.9 billion (USD 29.4 billion). Ericsson is listed on NASDAQ OMX stock exchange in Stockholm and the NASDAQ in New York.

www.ericsson.com  
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.youtube.com/ericsson