Optická síť Dial Telecomu roste. O 22,3 km ji nově rozšířila páteřní trasa Žabeň-Ostrava

Praha, 23. prosince 2016 – Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb rozšířil svou páteřní síť mezi Brnem a česko-polskými hranicemi o další 22,3 km dlouhý úsek. Nová optická trasa Žabeň – Ostrava zásadně rozšiřuje možnosti připojení stávajících i nových zákazníků. K páteřní optické síti se díky tomu připojí oblast Ostravska a Frýdecko-Místecka. (TZ)

Páteřní trasy v úseku Morava jih-sever aktuálně dosahují celkové délky 336,5 km. Dial Telecom tak pokračuje ve své strategii přibližování se zákazníkům, a budování tuzemských i evropských optických sítí a přístupových bodů považuje i přes jeho finanční náročnost za jednu ze svých priorit.

V poslední době společnost několikrát rozšířila metropolitní optickou síť, zasíťovala nová významná obchodní a administrativní centra v Praze, dobudovala trať pro infrastrukturu a optickou síť mezi Prahou a Vídní a investuje velké prostředky do dalšího rozšiřování.

Vysoká kvalita optických vláken

Dial Telecom na svých trasách instaluje vysoce kvalitní optická vlákna. Trasy se vyznačují nízkými hodnotami měrného útlumu a minimálními hodnotami koeficientu PMD, což je velmi důležité pro zajištění kvality vysokorychlostních přenosových systémů. PMD neboli polarizační vidová disperze totiž v opačném případě vede k omezování maximální přenosové rychlosti a snižování odstupu signálu od šumu.

Rostoucí nároky si žádají neustálé modernizace

Nároky uživatelů, operátorů, datacenter a dalších institucí na kvalitní, bezpečné a vysoce datově náročné přenosy dat jsou čím dál tím vyšší. U běžných uživatelů se z většiny jedná o sledování videí, v případě firem o náročné přenosy firemních dat (zálohování, ERP, CRM, konference ad.). Tomu je třeba se přizpůsobovat a kontinuálně budovat stabilní infrastrukturu. Z toho důvodu si Dial Telecom zakládá na schopnosti rychlé implementace moderních technologií, vysoké úrovni dostupnosti i kvality poskytovaných služeb.

V posledních měsících si velká poptávka vyžádala také výrazné rozšíření týmu projektantů o nové technickým směrem vzdělané pracovníky. Během října rovněž Dial Telecom rozšiřoval a nadále rozšiřuje obchodní týmy pro TELCO služby firemním zákazníkům.

Dial Telecom tak pokračuje s rozvojem svých „DCM free“ optických transportních DWDM tras využívajících koherentní detekci, která umožňuje dosahovat rychlostí n x 100 Gbit/s a v budoucnu i vyšších a zaručuje zároveň nízkou latenci přenášeného signálu.

O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 250 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.

Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem. Více informací získáte na webových stránkách http://www.dialtelecom.cz .