Prodeje internetových nákupních galerií rostly v prosinci o 200 %

České internetové nákupní galerie v prosinci díky vánočním online nákupům zvýšily svoje prodeje prostřednictvím affiliate reklamy v průměru o téměř 200 % v porovnání s rokem 2015. Z e-shopů měli meziročně velmi úspěšný prosinec také prodejci kosmetiky a parfémů (růst o 129 %) a oblečení a módních doplňků (růst o 124 %). Vyplývá to z informací největší české a slovenské affiliate sítě VIVnetworks.com. (TZ)

Prosincovým online nákupům (do 22.12. včetně) v porovnání s listopadem vévodily letos kategorie Zábava (růst oproti listopadu o 82 %), kosmetika a parfémy (růst o 75 %) a nákupní galerie (růst o 42 %). Naopak pokles prodejů nastal v kategoriích Telekomunikace (-34 %) a Rodina (-4 %). „Meziročně jedinou oblastí, která v prosinci vykázala nižší prodeje, byla kategorie Zábava, která zahrnuje i slevové portály. Jejich popularita je nižší než dříve, trh se konsoliduje a někteří hráči jej opouštějí,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com.

Celkový nárůst letošních prosincových prodejů, až do 22.12. včetně, činil v affiliate síti VIVnetworks.com 153 %. Letos byl listopad prodejně silnější než vloni, takže zatímco v roce 2015 byl růst mezi listopadem a prosincem 68 %, tak letos to bylo 49 %. „Údaje z online affiliate reklamy reflektují reálnou situaci v e-commerce a potvrzují, že letošní předvánoční období je v celé dosavadní historii českého internetového nakupování jednoznačně nejúspěšnější,“ shrnuje Robert Studený.

Affiliate reklama je v online prostředí populární forma propagace, kde inzerent platí provizi jen za uskutečněný obchod a neplatí ani za zobrazení ani za proklik. Jako součást marketingového mixu tuto formu reklamy využívá drtivá většina velkých internetových obchodů. Českou síť VIVnetworks.com využívají například e-shopy Bata.cz, Kasa.cz, Mall.cz, Notino.cz, Zoot.cz a řada dalších.

O společnosti VIVnetworks.com

VIVnetworks patří na českém, slovenském, polském a maďarském trhu mezi silné hráče na poli Affiliate marketingu. Využívá k tomu technologii CJ Affiliate by Conversant (dříve Commission Junction). Ke klientům na českém trhu patří známé značky jako například KASA.cz, Mall.cz, ZOOT.cz, Euronics.cz, Notino.cz, Okay.cz, Sconto Nábytek, ČEDOK, Tchibo, TESCOMA.cz, BATA.cz, ALLIANZ.cz, NAKUPVAKCI.cz, mBank.cz, Hej.sk, ZľavaDna.sk, Notino.sk a další. Významně se podílí na rozvoji trhu výkonnostního marketingu pořádáním workshopů a konferencí. Více na www.vivnetworks.com.