Češi považují za nejlepší dárek pro své blízké poukaz na wellness pobyty, až třetina se jich ale nevyužije

5- 1. 2017 – Většina Čechů nakupuje ve slevách, ročně na slevových portálech utratí až několik miliard korun. Nejvíce Češi využívají nabídky slevových serverů o Vánocích a v době letních prázdnin, zájem je ale také o povánoční výprodeje nebo speciální akce na Valentýna. Nejvíce se utrácí za wellness pobyty nebo luxusní večeře. Až jedna třetina darovaných certifikátů ale může zůstat nevyužita. (TZ)

Češi neradi svým blízkým darují obálku s penězi, vhodnou alternativou se tak pro ně v posledních letech staly dárkové poukazy. Víc než polovina mužů do svých partnerek investuje ročně přes pět tisíc korun, ženy obdarovávají své partnery nejčastěji dárky pod pět tisíc korun. U obou pohlaví pak vede jako ideální dárek poukaz na dovolenou. Podle údajů portálu Slevomat.cz Češi utrácejí v průměru za jednu noc pro dva 1572 korun.

„Nejoblíbenější jsou wellnessové balíčky na dvě až čtyři noci, hosté často přijíždějí na romantické víkendy pro dva nebo na delší regenerační pobyty. Až tři čtvrtiny zákaznic tvoří ženy od třiceti let výše, které se chtějí pobavit s kamarádkami. Muži pak nejčastěji přijíždějí s partnerkami, pánské jízdy se ve wellness resortech příliš často nekonají,“ řekl ing. Petr Milský, ředitel marketingu společnosti Imperial Karlovy Vary. Velká poptávka je i po gastronomických zážitcích, lidé tak vybírají hotely se zajímavou kuchyní a volí nejčastěji polopenzi.

Dárkové poukazy jsou oblíbené nejen v České republice, například v USA se za ně ročně utratí přes dvaatřicet miliard dolarů. Až jedna třetina přitom zůstane nevyužita. „Když darujete pobyt, je dobré se ujistit, že dotyčný o něj má skutečně zájem a místo relaxace neupřednostňuje například adrenalinové sporty. Je také dobré zvolit voucher s kratší platností, protože lidé pak neodkládají jeho využití. Je vhodné využít i speciálních nabídek například na svatého Valentýna nebo na Velikonoce,“ doplnil Petr Milský.

Jednou z nevýhod dárkových poukazů může být, že pokud bude chtít obdarovaný využít některé služby navíc, musí utratit i vlastní peníze. Proto by lidé při darování wellness pobytu měli pečlivě studovat, co všechno je v ceně zahrnuto. „V rámci kvalitních relaxačních pobytů lidem obvykle nezbývá čas na služby navíc. To je také hlavní důvod, proč lidé využívají speciální balíčky: mají už všechny procedury naplánované a nemusí sami nic vymýšlet. Pokud si přece jen přejí něco dokoupit, jsou to nejčastěji masáže,“ uzavřel Petr Milský.  

O společnosti Imperial Karlovy Vary

Ryze česká společnost Imperial Karlovy Vary je jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů komplexní lázeňské a wellness péče v České republice. Hotely společnosti Imperial Karlovy Vary – hotel Imperial a Spa Resort Sanssouci – poskytují tradiční karlovarskou lázeňskou léčbu založenou na využití karlovarských termominerálních pramenů a peloidů. Při léčení v hotelu Imperial a Spa Resortu Sanssouci se ale také využívají nejmodernější balneologické metody a postupy. Spojení tradiční léčby s moderní balneologií a individuálním přístupem ke každému pacientovi tak přináší pacientům maximalizaci účinku léčebných terapií. O kvalitě služeb společnosti Imperial Karlovy Vary svědčí i dosažená česká i mezinárodní ocenění. Hotel Imperial je již sedminásobným a Spa Resort Sanssouci trojnásobným držitelem World Travel Awards – Czech Republic’s Leading Spa Resort. Společnost Imperial dále získala Lázeňskou cenu České republiky a několik dalších významných ocenění.