DPDgroup loni utržila 6,2 mld. EUR. Oproti roku 2015 se jednalo o 8,6% nárůst

DPDgroup, druhá největší přepravní síť, vlastněná společností GeoPost, oznamuje hospodářské výsledky za loňský rok. DPDgroup v roce 2016 celkově doručila 1,1 miliardy zásilek po celém světě, což je o 9,4 % více než v předešlém roce. Síť tak posílila svoji pozici na trhu a zůstává nejdynamičtějším evropským hráčem na poli zásilek doručovaných v B2C segmentu, jež v roce 2016 překročily 36 %. (TZ)

Skupina DPDgroup aktivně působí na klíčových světových trzích, díky čemuž za loňský rok dosáhla vysokých tržeb zejména ve Velké Británii (nárůst o 13,2 % oproti 2015), Francii (nárůst o 10,8 %), Španělsku (nárůst o 10 %), zemích Beneluxu (nárůst o 9,2 %), Německu (nárůst o 7,8 %) a v Polsku (nárůst o 7,2 %).

V 2016 DPDgroup doručila o 21,8 % více balíků než v 2015

Celkový nárůst objemu přepravených zásilek v roce 2016 činil celosvětově o 21,8 % více než v předešlém roce, v rámci Evropy pak o 13,1 % více. DPDgroup tak potvrdila své postavení jedničky na trhu díky své nejrozsáhlejší evropské silniční přepravní síti.

Skupina nabízí i v roce 2017 až 28 tisíc výdejních míst Pickup v 23 zemích světa, jež v minulém roce představovaly druhý nejoblíbenější způsob doručení pro 16 % zákazníků v Evropě nakupujících online, přičemž 52 % uvedlo, že hodlají této možnosti využít v budoucnu. Služba Predict pak ve 20 zemích zaručovala doručení ve stanoveném časovém rozmezí v hodinovém okně a umožnila měnit datum, čas a místo doručení.

Akvizice přepravců i firem z jiných odvětví

V rámci své externí strategie DPDgroup v roce 2016 investovala do koupě 50% podílu v DPD Russia působící v Rusku, Kazachstánu a v Bělorusku, prostřednictvím které nyní usiluje o fúzi s SPSR Express. Následně proběhly akvizice také ve Velké Británii (40% podíl u operátora wnDirect specializujícího se na podporu firem zabývajících se prodejem přes internet), Francii (100% podíl ve společnosti Biologistic se zdravotnickými a farmaceutickými výrobky), Německu (100% podíl v DPD Zeitfracht, díky níž do konce roku 2016 DPDgroup ovládla 100 % tamní franšízové sítě DPD), Itálii (37,5% podíl lídra italské expresní přepravy BRT) a Brazílii (60% podíl ve firmě JadLog, dvojky na trhu expresní přepravy zásilek v Brazílii).

Nově společnost skoupila 100 % firmy Stuart, technologické platformy propojující obchodníky v retailu a na internetu s největší kurýrní flotilou. Stuart v současné době působí ve Francii a Španělsku a plánuje expandovat do všech hlavních evropských měst.

Hráč v čele inovací

Skupina DPDgroup se soustředí na zavádění inovací a spouštění nových služeb, které ještě zvýší komfort zákazníků. Patří mezi ně prémiové doručení službou Mister Pasha, na jejímž vývoji se podílelo DPD France, a kromě večerního či víkendového doručení zahrnuje také donášku a odložení doručení až o 30 dní. Dále se jedná o služby Precise ve Velké Británii a Chrono Rendez-vous ve Francii, které umožňují doručit zásilku v předem domluveném časovém rozmezí.

Mimo to skupina plánuje také doručování ve stejný den v rámci určitých trhů, například v rámci služby SEUR Now v Madridu a Barceloně. DPDgroup se také zaměřuje na přepravu potravin, které vyžadují speciální podmínky. Toto doručování nyní zajišťují služby SEUR Frio ve Španělsku, ChronoFresh ve Francii, DPD Food ve Velké Británii a Německu.

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 330 zaměstnanci a 650 kurýry doručí každoročně kolem 16 milionů zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 28 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup je přepravní síť společnosti GeoPost, která s pomocí více než 60 000 zaměstnanců doručuje denně až 4 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2016 vykázala tržby ve výši 23 miliard EUR.