E-shopy, které využívají garanční platební systém VIKIPID, nemusí řešit povinnost elektronické evidence tržeb. Potvrdil to v závazném posouzení finanční úřad. Provozovatelé E-shopů, kteří omezili svou nabídku kvůli zavedení povinnosti elektronické evidence tržeb (EET) od 1. března 2017, tak při aplikaci systému VIKIPID mohou zákazníkům vrátit oblíbenou a rychlou možnost platby kartou.
„Analytici i právníci nám potvrdili, že způsob fungování našeho garančního systému, který jsme vyvíjeli a testovali 4 roky, nepodléhá EET. Pro jistotu jsme však požádali na konci ledna finanční úřad prostřednictvím našeho partnerského e-shopu o závazné posouzení. Jsme rádi, že správce daně naše závěry potvrdil,“ uvedl David Chuděj, předseda představenstva, VIKIPID a.s.
„Správce daně dospěl k závěru, že peněžní prostředky přijaté převodem z účtu poskytovatele peněžní služby na účet žadatele (e-shopu) nesplňují formální znak evidované tržby dle ustanovení § 5 ZoET (zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb), a nepředstavují tudíž evidovanou tržbu v souladu s ustanovením § 4 ZoET,“ uvedl Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj v Rozhodnutí o závazném posouzení.
Toto potvrzení může mít zásadní vliv na služby e-shopů. Ty stávající se mohou prostřednictvím systému VIKIPID vrátit k online platbám kartou, které po zavedení EET zrušily. Nově vznikající e-shopy mohou jednoduše aplikovat garanční systém při svém startu a tím nejen vyřešit starosti s EET, ale zároveň nabídnout svým zákazníkům jedinečné zajištění bezpečnosti jejich plateb.
„Implementace naší garanční platební brány VIKIPID není náročná a tvůrci e-shopů ji zvládnou během 1 až 2 dnů. Navíc poskytujeme příspěvek na implementaci,“ dodal David Chuděj, předseda představenstva, VIKIPID a.s.
Ojedinělé systémové řešení VIKIPID vyvíjel a testoval tým odborníků na IT technologie, obchodníků, manažerů a právníků. Primárním cílem bylo přinést do internetového obchodování zvýšení bezpečnosti a zefektivnění. Loni na podzim firma získala od ČNB povolení k činnosti platební instituce, kterou vlastní jen 20 českých společností a která umožňuje poskytovat služby v celé Evropské unii. Používá nejspolehlivější softwarové platformy a nejmodernější hardwarovou infrastrukturu. On-line propojení systému VIKIPID se systémy předních dopravců a bankovních institucí umožňuje on-line dokonalý přehled
o pohybu zásilek a kontrolu nad probíhajícími finančními transakcemi. Jak se teď ukázalo, kromě zvýšení bezpečnosti a efektivity přináší nový systém v souvislosti s EET další zásadní výhodu pro e-shopy.
Stejně jako všechny banky a finanční instituce podléhá společnost VIKIPID přísnému dohledu centrální banky. Její nový systém zajistí obchodníkům zvýšení důvěryhodnosti a výhodu rychlejšího peněžního toku včetně zjednodušení evidence a organizace zásilek. Systém financování zásilek umožní e-shopům držet větší množství zboží skladem a zvýšení obrátkovosti peněz.
Více o platební bráně VIKIPID, dalších službách a systému: www.vikipid.cz
Profil společnosti
Společnost VIKIPID a.s. byla založena v roce 2012. Zaměřuje se na vývoj a poskytování služeb pro internetový trh, které zvyšují bezpečnost nakupování na internetu a současně obchodníkům zefektivní obchodování. Od roku 2013 je držitelem licence ČNB a na podzim roku 2016 získala povolení k činnosti platební instituce, které umožňuje poskytování platebních služeb ve všech zemích Evropské Unie. Většinovým akcionářem je předseda představenstva.