Datart představil koncept malých městských prodejen

Zákazníci, kteří si chtějí pořídit menší elektrospotřebiče nebo praktické drobnosti, už nebudou muset dojíždět do obchodních center na periferie. Společnost Datart rozjíždí koncept menších prodejen, které budou umístěné na frekventovaných místech v centrech měst. Fungovat budou i jako výdejny e-shopu. První prodejnu otevřel Datart dnes v Praze ve Francouzské ulici.

V prodejně ve Francouzské ulici najdou zákazníci malé kuchyňské spotřebiče, produkty péče o tělo, mobilní telefony, tablety a veškeré příslušenství. S výběrem vhodných spotřebičů poradí elektro specialisté. Prodejna funguje zároveň jako expresní výdejna zboží se závozem 5 x denně 7 dní v týdnu. Přímo v prodejně bude vystaveno více jak dva tisíce položek příslušenství a malých spotřebičů vybraných speciálně pro tuto lokalitu. „Zákazníkům nabídneme vše, co potřebují pro kancelář i pro běžný chod domácnosti. Zároveň si mohou vybrat jakékoliv zboží z celé nabídky Datartu. Vybrané zboží přivezeme do tří hodin od objednání. Pro zpříjemnění nákupu nabízíme návštěvníkům prodejny čerstvě připravenou kávu naší značky Nero, “ říká Martin Heřmánek, ředitel prodeje společnosti Datart.

V minulosti vyvrcholil trend přesouvání nákupních možností do centralizovaných obchodních center na periferiích měst. Tento trend, který kopíroval situaci v západní Evropě, se ale v posledních letech mění. Zákazníci chtějí mít k dispozici základní sortiment zboží a služeb tam, kde bydlí a pracují. Společnost Datart proto již delší dobu pečlivě připravovala koncept menších prodejen, kterých chce v horizontu dvou let otevřít okolo dvaceti. „U malých prodejen se zaměříme hlavně na okamžitou dostupnost sortimentu a osobní kontakt se zákazníkem. Další takovou prodejnu otevřeme v létě v Nymburce,“ vysvětluje koncept malých prodejen Martin Heřmánek, ředitel prodeje společnosti Datart. Dalším benefitem malých prodejen je i fakt, že svou plochou nepřesahují kritických 200 m2, a proto zde mohou zákazníci nakupovat i ve státem uznané svátky.

V současnosti má řetězec Datart v České republice a na Slovensku 45 prodejen, průběžně otevírá další a mění design stávajících. Celkově se projekt jmenuje Prodejna 21. století, kdy hlavním motivem je humanizace prostoru, aby byl nákup pro zákazníky co nejsnadnější a nejpříjemnější. Naposledy Datart otevřel novou prodejnu v březnu v obchodním centru Central v Jablonci nad Nisou.

Obchody s elektronikou Datart ve finančním roce 2015/2016 vykázaly zisk 27,4 milionu korun. V meziročním srovnání jde o trojnásobně lepší výsledek. Tržby řetězce vzrostly meziročně o téměř 11 procent na 5,1 miliardy.

O společnosti Datart

Datart je na trhu od roku 1990, v České republice a na Slovensku provozuje celkem víc než čtyři desítky kamenných prodejen a e-shopy s elektronikou. Svým zákazníkům nabízí mimo neustále aktualizovaného sortimentu i stejné ceny v prodejnách jako na internetu, dopravu zdarma, základní instalaci výrobku zdarma a mnoho dalších služeb, které zpříjemní nejen nákup, ale samotné užívání zakoupeného zboží.