Muži jsou většími fanoušky selfies než ženy, v ČR a severských zemích je obliba selfies nižší

Praha, 29. června 2017: Studie Huawei Summer Barometer ukazuje, že obliba selfie snímků je u mužů vyšší než u žen. Zatímco muži fotí selfies v 77 % případů, ženy v 69 %. V České republice pak muži v 71 % a ženy v 54 % případů. Studie ukazuje, že selfies jsou nejoblíbenější u mladší generace a směrem od jihu Evropy na sever jejich obliba obecně klesá. Česká republika patří rovněž mezi země s menší oblibou selfies.

Muži jsou obecně většími fanoušky nových technologií, různých gadgetů a technologických vychytávek. Většinu z nich však asi nikdy nenapadlo, že časem budou smartphone využívat více sebestředně než ženy.

Podle studie Huawei Summer Barometer zaměřené na používání smartphonů pořizuje selfie snímky průměrně 77 % mužů a 69 % žen. V České republice je rozdíl ještě vyšší, když selfies fotí 71 % mužů a 54 % žen. Studie vychází z průzkumu mezi uživateli smartphonů ve věku 18-45 let ve střední a východní Evropě a skandinávských zemích

Obliba selfies od jihu na sever Evropy klesá, v ČR je ve srovnání s ostatními státy nižší

Ze studie Huawei Summer Barometer vyplývá, že směrem na sever Evropy obliba pořizování selfies obecně klesá. Nejvíce uživatelů pořizuje selfíes v Bulharsku, a to 84 % uživatelů, v Rumunsku 83 %, v Srbsku 82 % a 78 % v Řecku. Naopak nejméně populární jsou selfies v Dánsku (59 %), Švédsku, Finsku a v České republice, kde selfies fotí 62 % uživatelů.

Selfies mají více v oblibě mladí

Studie Huawei Summer Barometer také podle očekávání ukazuje, že selfie snímky mají více v oblibě mladí uživatelé. Lidé od 18 do 24 let fotí selfies v 81 % případů, lidé od 25 do 34 let v 74 % a lidé od 35 do 45 let v 66 % případů. V České republice jsou čísla o něco nižší. Lidé ve věku 18–24 let pořizují selfies v 76 % případů, 25–34 v 65 % a 35–45 v 53 % případů.

Průzkum pro společnost Huawei zpracovala společnost Ipsos v regionu CEE & Nordics v květnu 2017. Zúčastnilo se ho více než 6 000 respondentů ve věku 18–45 let z 12 evropských zemí.

Více informací o produktech Huawei naleznete na http://consumer.huawei.com/cz

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.