Uber neubírá plyn – spouští první integrovanou marketingovou kampaň v České republice

Praha 6. září 2017 – Společnost Uber na konci srpna 2017 odstartovala svou první integrovanou kampaň v regionu střední a východní Evropy. Potvrzuje tím, že ve svých aktivitách rozhodně neubírá plyn. Pro Prahu a Bratislavu vzniklo 14 originálních kreativ, součástí kampaně je také soutěž na sociálních sítích.

„Kreativa kampaně je postavena na hře se slovy Uber a situacích, které vystihují, kdy člověk může Uber využít,“ přibližuje Václav Petr, marketingový manažer ze společnosti Uber a doplňuje: „Inspirovali jsme se francouzským konceptem od agentury Marcel. Zároveň jsme však od začátku věděli, že musíme jít zákazníkům naproti vlastní cestou, zobrazit reálné lidi v reálném prostředí, aby kampaň fungovala. Český koncept je proto kompletně adaptovaný na české a slovenské prostředí. Na lokalizované verzi se podílel kreativec Miloš Kočí a vznikla tak – jak věříme – svižná a vtipná kampaň.“

Kampaň se skládá ze 14 kreativ (12 kreativ je cílených na cestující, 2 na řidiče), které vtipně ukazují, v jakých situacích je možné Uber využít. „Chceme tak rozšířit povědomí o značce a zvýšit používání služby lidmi, kteří už Uber ve svém telefonu mají,“ dodává Václav Petr.

Celkem 14 vizuálů, které vznikly v průběhu srpna, bude k vidění v Praze a Bratislavě během celého září. Uber využije jak venkovních ploch (CLV, digi CLV, busboardy, variapostery na nástupištích, A3 rámečky a minicubes v barech), tak silných on-line kanálů (YouTube, Facebook, Instagram).

Na kampani je sympatická její výjimečná autentičnost. Uber na rozdíl od obvyklých praktik nenajímal herce ani komparsisty. „Vystačil“ si s reálnými lidmi. Postavy, které v kampani hrály, jsou reálné – skutečně těhotná žena v 8. měsíci těhotenství, bernardýn Joker, který je evropským šampionem, více než dvoumetrový ragbista Robert, který je kapitánem české národní reprezentace. A v neposlední řadě oblíbená 89letá babička Dagmar, která už je prakticky „Uber maskotem“.

Součástí kampaně bude také aktivita na sociálních sítích. Na všech vizuálech je upozornění na soutěž #KamToBude, která má přimět současné i budoucí uživatele k aktivitě. „Chceme, aby se cestující vyfotili v zajímavé nebo vtipné situaci, přidali hashtag a my jim k fotce vytvoříme titulek. Deset šťastných získá jízdy s Uberem na měsíc zdarma,“ říká k soutěži David Krátký, marketingový specialista ze společnosti Uber.

Přehledně, kdo se na kampani podílel:

Kreativní koncept: Marcel Agency Paris

Creative Director (CZ adaptace): Miloš Kočí Produkce: Bypass

Art Direction: Matěj Konečný & David Krátký

Fotograf: Matěj Konečný

Maskérka: Petra Trejbalová

Media: OMD (Czech Republic), Unicom (Slovakia)