První mobil dostávají české děti nejčastěji v rozmezí 7-9 let. O něco dříve začínají používat mobilní telefony dívky, důvodem jsou větší obavy o bezpečnost ze strany rodičů. Internet svým dětem rodiče zpřístupní až s nástupem puberty. Informace vyplývají z aktuálního průzkumu největšího virtuálního operátora SAZKAmobil.
„Věk, kdy děti dostávají svůj první mobilní telefon, se v posledních letech poměrně ustálil. Nákup prvního mobilu je nejčastěji spojován s nástupem dítěte na základní školu, nejpozději pak ve druhé třídě. Hlavním důvodem je bezpochyby starost rodičů o bezpečnost dětí a možnost okamžité kontroly,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel mobilního operátora SAZKAmobil a Finančních služeb.
Zahájení školní docházky je sice pro české rodiče důležitou motivací ke koupi mobilního telefonu, nicméně není zcela neobvyklé vidět s mobilem v ruce i předškolní děti. Pětina rodičů dětí ve věku 5 až 6 let přiznává, že své ratolesti už stihla vybavit mobilním telefonem.
Paušál i s daty až na druhém stupni
V první fázi děti mobil používají primárně na volání a zasílání textových zpráv. S přibývajícím věkem však narůstá tlak na rodiče, kdy dětem umožnit surfovat na internetu. „Ačkoliv první mobil mají děti většinou v osmi letech, nástup využívání mobilních dat je situovaný až do puberty, konkrétně mezi 13 až 15 lety. Dnešní školáci tráví na sociálních sítích stále více času. Kromě Instagramu, Messengeru a WhatssAppu je aktuálním fenoménem například sledování youtuberů. Současné trendy se samozřejmě rychle šíří. Lze očekávat, že se průměrná věková hranice, kdy děti začínají konzumovat obsah v digitálním prostředí, bude i nadále snižovat,“ pokračuje Jan Schmiedhammer.
Se zpřístupněním internetu souvisí i změna způsobu vyúčtování. Více než 80 % dětí na prvním stupni základní školy používá předplacenou kartu. Toto množství začíná významně klesat (na 50 %) právě okolo 13 let věku dítěte, tedy doby, kdy rodiče sjednávají svým potomkům první tarif. Paušál hradí rodiče běžně až do absolvování střední školy.
SAZKAmobil vznikl v roce 2014, nabízí předplacené služby s odměnami za dobití, paušální tarify i unikátní loterii SAZKAmobil šance. V současnosti má více než 200 000 spokojených zákazníků a je tak největším virtuálním operátorem v ČR. Dle srovnání ČTÚ je SAZKAmobil zároveň nejférovějším operátorem na trhu. Vice informací na www.sazkamobil.cz.
O společnosti SAZKA a.s.
SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterijní služby, zejména největší mobilní virtuální operátor v České republice SAZKAmobil, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží nebo prodej vstupenek. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. jednak prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7400 prodejními místy rozmístěnými po celé České republice, a zároveň na internetové stránce www.sazka.cz, kde mohou zákazníci hrát své oblíbené hry online. SAZKA a.s. je součástí mezinárodního loterního holdingu Sazka Group (patří sem rovněž podíly v řecké loterii OPAP, italském Lotto a rakouských Casinos Austria). Více na www.sazka.cz