Dodavatelé z Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska mají nyní přístup k interaktivní platformě, která pomáhá k přímému kontaktu a výměně zkušeností. Zároveň Tesco informovalo o nových způsobech podpory dodavatelů v boji proti plýtvání potravinami.-
Budapešť, 11. října 2017 – Během dodavatelské konference Tesco v Budapešti Matt Simister, generální ředitel pro střední Evropu, všechny ujistil o tom, že se Tesco soustředí na podporu dodavatelů v boji s potravinovým odpadem a na nové způsoby využití nestandardních produktů. Názorným příkladem takové podpory je projekt Perfectly Imperfect, který umožnil neperfektní zeleninu zařadit do běžného prodeje. Ovoce a zelenina ve výborné kvalitě se totiž často vyhazuje z důvodu nesplnění požadovaných kritérií na váhu, tvar či velikost. Tyto produkty jsou však společností Tesco od dodavatelů přijímány a nabízeny se slevou kolem 20 procent. Nabídka se mění v závislosti na sezonnosti. Společnost Tesco zároveň vyzvala všechny dodavatele, aby se zapojili do předvánoční potravinové sbírky pro lidi v nouzi.
“V Tescu nemáme čas na plýtvání, zavázali jsme se snížit množství potravinového odpadu. Jako jeden z největších maloobchodních prodejců potravin na světě hrajeme zásadní roli v celosvětovém boji proti plýtvání potravinami a tuto zodpovědnost bereme velmi vážně. Velmi rádi vidíme, že naši dodavatelé chtějí jít po této cestě s námi,” uvedl Matt Simister, generální ředitel Tesco pro střední Evropu.
Společnost také informovala o úspěšném srpnovém spuštění Dodavatelské sítě. Hlavním cílem vylepšené verze interaktivní platformy je podpora spolupráce, inovací a udržitelnosti napříč středoevropskými dodavateli i dodavateli, které má společnost po celém světě. Dodavatelská síť pomůže Tesco partnerům sdílet příležitosti a výzvy v poskytování kvalitních, cenově dostupných a udržitelných produktů zákazníkům solečnosti Tesco. Členové se mohou spojit s týmy Tesco i dalšími dodavateli a navzájem se od sebe učit a to ve střední Evropě i jinde ve světě.
„Po uplynutí dvou měsíců od zahájení naší platformy můžeme být opravdu spokojení, že středoevropští dodavatelé mají takový zájem připojit se k naší síti a využít nové příležitosti. Naší vizí je vybudovat silná partnerství mezi Tescem,“ říká Jamie Walker, produktový ředitel Tesco pro střední Evropu.
Pro společnost Tesco je úzká spolupráce s dodavateli klíčová. Ve střední Evropě společnost vytvořila specializovaný tým odpovědný za podporu komunikace mezi partnery. Nyní se mohou dodavatelé jednou ročně připojit ke středoevropské konferenci dodavatelů organizované v různých zemích. Letošní konference se zúčastnilo téměř 1500 dodavatelů z Polska, České republiky, Slovenska a Maďarska. Pro kontinuální zajištění informovanosti, obchodní partneři obdrží informační bulletiny dodavatelů a v případě jakýchkoli otázek či potíží mohou využít Linku pomoci pro dodavatele.
O společnosti Tesco Stores ČR
- Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center. - V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
- Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku. - V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.
- Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
- Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
- V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
- V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
- V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.