Veletrh Ecommerce Expo Prague zaměřený na elektronickou komerci zveřejnil první řečníky doprovodné odborné konference. Ta se uskuteční souběžně s veletrhem 30. ledna 2018 na výstavišti v Letňanech a návštěvníkům nabídne sérii byznysových a marketingových přednášek, které se budou věnovat reálným zkušenostem se zahraničními trhy a expanzí či nastupujícím trendům v oblasti e-commerce. Headlinerem akce bude Brian McBride, bývalý šéf britského Amazonu a nynější předseda správní rady online prodejce módy ASOS.com. Druhým zahraničním speakerem je pak Andreas Reiffen, šéf Crealytics GmbH. Dvojici zahraničních řečníků doplní šestice tuzemských odborníků.
Jednodenní konference s českými i zahraničními hosty, která je součástí veletrhu o elektronickém byznysu Ecommerce Expo Prague, se bude konat v kongresovém sále PVA Expo Letňany. Vzdělávací část veletrhu nabídne přednáškový program pro šest set padesát účastníků. Na přípravě programu konference i celého veletrhu se podílí tým Marketing Festivalu Jindřicha Fáborského. Ten pozval na akci osm výrazných osobností z byznysu a marketingu.
Hlavními hvězdami programu budou Brian McBride a Andreas Reiffen. „McBride, který do Česka zavítá vůbec poprvé, během své kariéry řídil britský Amazon a prošel společnostmi jako Dell, T-Mobile nebo třeba IBM. Momentálně předsedá správní radě jednoho z nejmodernějších fashion retailerů ASOS.com, kde už pátým rokem dohlíží na stabilní růst společnosti a řídí její mezinárodní expanzi. Reiffen zase strávil téměř dekádu na vedoucí pozici platformy Crealytics, která spravuje gigantické reklamní kampaně převážně amerických klientů. Ve své přednášce ukáže, jak zvyšovat zisk pomocí kvalitnější integrace dat z jednotlivých marketingových kanálů,“ nastínil marketingový odborník Jindřich Fáborský s tím, že dvojici zahraničních speakerů doplní šestice českých odborníků. Mezi výrazné tváře konference bude patřit například Peter Topor z českého e-shopu Footshop.cz, jenž své zboží úspěšně prodává on-line již v deseti zemích. Topor je zodpovědný právě za expanzi společnosti na zahraniční trhy.
Jednou z hlavních linek, která se bude prolínat celou konferencí, bude téma zahraničí. Přednášky přiblíží publiku tuzemské úspěchy, ale i rozbor neúspěchů na zahraničních trzích či stávající a nastupující trendy v oblasti e-commerce. „Dotkneme se témat jako expanze bez nutnosti otevírat vlastní e-shop v zahraničí, ukážeme příběhy firem, jež expandovaly neúspěšně a vysvětlíme proč. A protože sdílení cenných zkušeností se zahraničními firmami je pro náš trh klíčové, zaměříme se též na to, jak vnímají český e-commerce trh firmy, které expandovaly ze zahraničí k nám, a co si od nich můžeme vzít,“ popsal Fáborský.
Cena za vstupenku na odbornou konferenci je stanovená na 2 990 korun a předprodej se spustí 1. listopadu.
Kapacita veletrhu je z poloviny zaplněná, mezi návštěvníky převládají e-shopy
Veletrh Ecommerce Expo Prague, při němž se odborná konference uskuteční, je věnován zejména českým e-shopům a počítá až se třemi tisíci návštěvníky a více než stovkou vystavovatelů. Vystavující firmy zde budou prezentovat technologie, nástroje a služby počínaje marketingem přes online aplikace a reklamu až po logistiku a expediční systémy.
„Registrace návštěvníků běží od začátku září a aktuálně je kapacita již z poloviny zaplněná. Téměř tisícovka registrací připadá na e-shopy, což je ve srovnání s jinými veletrhy v Evropě zaměřenými na e-commerce velmi vysoké číslo. Dvě třetiny přihlášených mají přitom zájem o marketingové nástroje spojené s elektronickou komercí, jedna třetina pak v přihlášce uvedla, že ji zajímají přímo e-shopová řešení,“ řekla ředitelka veletrhu Eva Knirschová.
Zajistit si místo na veletrhu stále ještě mohou i firmy, které by se chtěly zařadit vedle doposud zaregistrovaných vystavovatelů. „E-commerce je segment, který v posledních letech neustále roste. Jen v letošním roce Asociace pro elektronickou komerci APEK očekává obrat až 115 miliard korun a podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu tak dosáhne téměř 11 procent. Tento segment má obrovský potenciál dále růst a pro dodavatele je tak přímý kontakt s potenciálními zákazníky velkou příležitostí,“ vysvětluje Knirschová.
Mezi dosud potvrzené prezentující patří například poskytovatel e-shopových řešení Shoptet, největší nákupní rádce na českém trhu Heureka.cz, Seznam.cz, marketingová agentura SUN marketing, PR agentura Lesensky.cz či e-mailové nástroje Ecomail a Vivmail. Veletrhu se zúčastní i specialisté na CRM a obchodní systémy ze Sprinx Systems, odborníci na datové nástroje z Dataweps, zástupci uznávaného marketingového nástroje Marketing Miner či vývojáři e-shopů Irisoft. Oblast logistiky a zásilkových služeb pak zastoupí společnosti Asendia či Logsys.
Partnery akce jsou Heureka.cz, Seznam.cz a Shoptet.