Nové sdružení CMBC podpoří byznys mezi ČR a Mauriciem

Praha / Port Louis, 1. listopadu 2017Skupina českých a mauricijských podnikatelů založila Radu pro česko-mauricijskou obchodní spolupráci, která má za úkol podporovat vzájemné vztahy obou zemí a pomáhat investorům, dovozcům i exportérům v jejich činnosti. K zakladatelům Rady patří Jaroslav Duroň a Josef Bouška, kteří tak po loňském úspěšném rozjezdu vývojářské firmy Blue M rozšiřují svoji působnost na Mauriciu.

Rada působící také pod anglickým názvem Czech-Mauritian Business Council (CMBC) vznikla 1. listopadu 2017. Jejím hlavním cílem je propojovat obchodní partnery z obou zemí a poskytovat jim všechny informace potřebné k úspěchu na novém trhu. Tato podpora se vztahuje na oblasti legislativy, průzkumů trhu, investičního poradenství, ale také pomoc s organizací akcí či marketingem. Jedním z partnerů CMBC na české straně je Svaz průmyslu a dopravy ČR.

Zakladatelé Rady věří, že mezi oběma zeměmi existuje dostatek příležitostí pro obchodní spolupráci. „Mauricius je s milionem a půl obyvatel malým trhem, ale patří k nejatraktivnějším turistickým destinacím světa, cílevědomě podporuje růst segmentu informačních technologií a nabízí zajímavé příležitosti v oblasti nemovitostí a developmentu,“ říká spoluzakladatel a místopředseda CMBC Jaroslav Duroň. „Ostrov také díky své poloze představuje přirozenou obchodní křižovatku mezi africkým a asijským trhem,“ doplňuje mauricijský místopředseda Ajmal Torabally. „Dnes jsme úspěšným regionálním uzlem a dalším cílem je posílit hospodářskou spolupráci na globální úrovni.“

Mauricius se těší pověsti stabilní demokracie s vysokou životní úrovní a výbornými podmínkami pro podnikání – renomovaný kanadský Fraser Institute jej řadí na sedmé místo v indexu Světové ekonomické svobody. „Investory sem lákají faktory jako výhodné daňové podmínky a vzdělaná pracovní síla, ale v první řadě jde o bezpečnou a plně funkční zemi s kvalitní infrastrukturou, což není na jižní polokouli zdaleka samozřejmost,“ uvádí předseda CMBC Josef Bouška, jenž na Mauriciu od loňska vede technologickou firmu Blue M. Mauricijské subjekty by podle představitelů CMBC mohly na českém trhu uspět s vývozem potravin či textilního zboží.

Klíčovým prvkem pro podnikání na Mauriciu jsou výhodné daňové podmínky. „Při splnění určitých podmínek a při užití daňových dobropisů jsou společnosti typu GBC povinny k dani z příjmu v efektivní výši pouhých tří procent, přičemž některé kapitálové výnosy se zde nezdaňují na úrovni korporace vůbec,“ říká třetí místopředseda CMBC Michael Dobrovolný.

Spolu se Svazem průmyslu a dopravy ČR jsou mezi partnery CMBC například poradenská skupina APOGEO, Blue M, Century 21 Mauritius, PR.Konektor, Seeff a Unicount.

Více informací získáte na adrese www.cmbc.cz či dotazem na email josef.bouska@cmbc.cz.