Alza.cz je na Vánoce připravena – na skladech je 5 milionů kusů zboží

Praha, 30. 11. 2017 – Alza.cz a. s. překročila ke konci listopadu obrat 20 miliard za posledních 365 dní. Akce Black Friday rostla meziročně o 43 %, přičemž denní obrat v rámci ní poprvé v historii společnosti překročil 200 milionů korun. Celkově si zákazníci během těchto dní pořídili 1,1 milionu kusů zboží, nejvíce se prodávaly mobilní telefony (přes 55 000 ks) a televize (přes 12 000 ks).

Další extrémně prodávané zboží v rámci BFR byly notebooky, herní konzole, hry, domácí spotřebiče
a velká bílá (např. pračky). Za trvání akce si nabídku Black Friday na českých stránkách Alza.cz prohlédlo přes 4 miliony lidí, na Slovensku téměř 1,3 milionu a v Maďarsku přes 680 000. Celkově bylo zobrazeno 80 milionů stránek.

Alza je na hlavní – vánoční – sezónu připravena. Na skladech je nyní pro zákazníky k dispozici 123 000 unikátních produktů, což je dohromady neuvěřitelných 5 150 000 kusů zboží. Pro děti je nachystáno přes čtvrt milionu kusů hraček.

„Vánoce jsou velice náročné období pro všechna naše oddělení – nápor ale nejvíce pocítí logistika se skladem, obchodní oddělení, call centrum a samozřejmě IT. Návštěvnost stránek dosahuje v tomto období až 1,5 milionu návštěv denně, fyzicky je nutné během jednoho dne v peaku vyřídit i 100 000 objednávek, to znamená zhruba půl vteřiny na jednu objednávku,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz.

Dárek si u Alzy vybere opravdu každý. Kromě tradičních nejprodávanějších položek – mobilních telefonů (aktuálně téměř 117 000 ks na skladě) a notebooků (30 700 ks), se společnost dostatečně zásobila
i televizemi (30 750 ks). Firma neustále výběr zboží doplňuje, naposledy rozšířila sortiment například
o sportovní výživové doplňky nebo pneumatiky.

Na vánoční nápor je připraven i AlzaShowroom v Holešovicích na Praze 7, kam za rok 2016 zavítalo přes 1,7 milionu návštěvníků. K dispozici je zde neuvěřitelných 160 tisíc kusů různých položek skladem

a okamžitě k odběru. Díky těmto skladovým zásobám, ale i vlastní dopravě AlzaExpres, je společnost schopna odbavit zakázky i těsně před Štědrým dnem.

Více informací www.alza.cz; www.alza.sk.

O společnosti Alza.cz a.s.

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2016, ve kterém Alza utržila celkem 17,4 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce. Alza doručuje své zboží a má otevřené prodejny nejen v pracovních dnech, ale i o víkendu. Své objednávky si zákazníci Alzy mohou vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Zákazníkům nabízí unikátní klubový program Alza Premium, podporuje start-upy v rámci programu AlzaVenture pro herní a hi-tech nadšence otevřela  Alza TechZone v Holešovicích a neustále rozšiřuje své produktové portfolio. V Praze a Bratislavě vybudovala jedinečný Apple Shop. Za své úspěchy získala nespočet ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi e-shopy, a celou řadu dalších. Ve třetím ročníku Alza Awards 2016 ocenila nejlepší firmy a produkty roku. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.