Praha, 1.12.2017 – Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny. Společně naprogramovali aplikaci Fly2event, která vytváří cestovatelské balíčky ušité uživatelům na míru podle toho, co si „olajkovali“ na Facebooku. Projekt má i podle organizátorů budoucnost a jeho tvůrci ho v současnosti už spouští na webové stránce fly2event.com.
Hackathon ve znamení propojování sociálních sítí
Vítězové chtějí pro projekt najít partnery, kteří jim pomohou aplikaci plně realizovat. „Plánujeme prodávat nejen letenky, ale i lístky na akce, které aplikace uživatelům doporučí,“ říká Pavlo Onysko z ukrajinského týmu. Dalším úspěšným projektem byla aplikace Pickme Up, která využívá princip Tinderu a umístila se na druhém místě. V první fázi však nenabízí osoby k seznámení, ale destinace. Ve chvíli, kdy se uživatelé na nějaké shodnou, aplikace je propojí.
Třetím týmem byli tříčlenní Hackiwi, kteří svůj projekt propojili s Instagramem. „V podstatě jde o nástavbu Kiwi.com mobilní aplikace, která dává tipy na výlety. „Na nápad jsme přišli typicky startupově, snažili jsme se vyřešit problém, kterému jsme v minulosti sami čelili,“ vysvětluje členka týmu Adéla Mikschiková.
Jak jinak využít Uber nebo Airbnb?
České i zahraniční týmy pracovaly na nejrůznějších aplikacích. Mnohé z nich modifikovaly už známé oblíbené služby. Jeden z týmů například pracoval po vzoru aplikace Uber na systému využívání lokálních průvodců, další se nechal inspirovat službou Airbnb. Aplikace se však zaměřuje na parkovací místa, ne na ubytování.
Obávané internetové připojení problémy nezpůsobovalo
Tématem hackathonu bylo i tentokrát cestování. Novinkou byl ale prostor, ve kterém týmy pracovaly. Poprvé se totiž hackathon konal ve vlaku. Výzvou byla tedy nejen strávená noc ve vlakovém kupé, ale i internetové připojení. „Vytvořili jsme vlastní přístup k wifi jako podsíť internetu ve vlaku a připravili jsme přenosný server, na který jsme nahráli užitečné kolaborativní nástroje. Předem jsme přidali také zdroje užitečné pro vývoj,“ vysvětluje, jak si s internetem ve vlaku organizátoři poradili, Bence Nagy, který v Kiwi.com pracuje jako Platform Software Engineer. Pozitivní vliv měly i novinky přímo ze strany RegioJetu, který nedávno kompletně upravil technologii Wi-Fi, ta nyní kombinuje příjem datového signálu od několika operátorů současně.
RegioJet podporuje IT novinky
„Vývoj novinek v oblasti IT je u nás v RegioJetu klíčovým prvkem, a proto jsme se rozhodli do projektu train hackathon také zapojit,“ vysvětluje proč akci Kiwi.com podpořili koordinátor PR a komunikace RegioJetu Martin Žarnovický. „Kromě poskytnutí vlaku, nasazení speciálních konferenčních vozů a zabezpečení občerstvení se RegioJet zapojil do této akce i organizačně. Jako mentora akce jsme vyslali našeho ředitele vývoje IT technologií Jana Pavloviče, který současně přišel načerpat i další inspiraci k rozvoji nových trendů ve vývoji dopravních aplikacích,“ dodává.
Pohybující se vlak motivoval k práci
Organizace hackathonu ve vlaku byla obdobná jako při jiných akcích, které technologická komunita Kiwi.com pořádá. Netradiční prostředí však pozitivně ovlivnilo atmosféru ve vlaku. “Neustálý pohyb vlaku dopředu lidi motivoval, byli celou dobu neskutečně soustředění a ve vlaku vzniklo velmi kreativní prostředí,” popisuje komunitní manažer Kiwi.com Jan Bleha. Kiwi.com pořádá množství akcí, které technologickou komunitu podporují, a to nejen v Česku. Více informací například na blogu code.kiwi.com.
O společnosti Kiwi.com
Společnost Kiwi.com byla založena jako start-up čtyřiadvacetiletým Oliverem Dlouhým v Brně v roce 2012. Kiwi.com je inovativním celosvětovým vyhledávačem letenek zaměřujícím se na kombinace letů běžně nespolupracujících aerolinek. Zákazníkům díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledává unikátní letecká spojení a cenové nabídky letenek. Společnost také nabízí záruku navazujících spojení. Kiwi.com patří mezi deset největších světových a pět největších evropských prodejců letenek. První letenky společnost prodala v březnu 2013 v desítkách kusů, zatímco dnes její měsíční obrat dosahuje více než 70 milionů eur při průměrných 8 000 objednávkách denně. Kiwi.com dnes má více než 1 400 zaměstnanců. Kiwi.com za svůj růst a úspěchy (tržby, počet uživatelů, investice, valuace) v minulém roce získalo od odborné poroty složené ze stovky investorů, mentorů a expertů titul Forbes Startup roku, letos se umístilo na prvním místě žebříčku Deloitte FAST 50 CE.