Praha 5. leden 2018 – Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.
Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.
Převaha v médiích
Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.
Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích
Kandidát | On-line | Tisk | TV | Rádio | Všechna média |
Miloš Zeman | 35 % | 38,2 % | 40,8 % | 45,3 % | 35,9 % |
Mirek Topolánek | 11,5 % | 12,3 % | 10,4 % | 9 % | 11,5 % |
Jiří Drahoš | 11,3 % | 11,8 % | 7,5 % | 9,5 % | 11,2 % |
Michal Horáček | 10,9 % | 9,6 % | 7,3 % | 9,9 % | 10,5 % |
Pavel Fischer | 7,2 % | 6,2 % | 6,8 % | 6,2 % | 7,1 % |
Marek Hilšer | 6,6 % | 6,6 % | 6,4 % | 4,8 % | 6,5 % |
Jiří Hynek | 5,9 % | 6,6 % | 7,9 % | 4,9 % | 6 % |
Petr Hannig | 6 % | 4 % | 6,4 % | 4,9 % | 5,7 % |
Vratislav Kulhánek | 5,6 % | 4,7 % | 6,4 % | 5,5 % | 5,5 % |
Podíl médií na publicitě
On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.
Podíl na publicitě dle typu média
Kandidát | On-line | Tisk | TV | Rádio |
Miloš Zeman | 78 % | 14,3 % | 3,7 % | 4 % |
Mirek Topolánek | 80,2 % | 14,4 % | 2,9 % | 2,5 % |
Jiří Drahoš | 81,1 % | 14,1 % | 2,2 % | 2,7 % |
Michal Horáček | 82,6 % | 12,1 % | 2,3 % | 3 % |
Pavel Fischer | 82,3 % | 11,8 % | 3,1 % | 2,8 % |
Marek Hilšer | 80,9 % | 13,6 % | 3,2 % | 2,3 % |
Jiří Hynek | 78,3 % | 14,8 % | 4,3 % | 2,6 % |
Petr Hannig | 84,2 % | 9,4 % | 3,6 % | 2,7 % |
Vratislav Kulhánek | 81,6 % | 11,4 % | 3,8 % | 3,2 % |
O společnosti Monitora Media
Společnost Monitora Media s.r.o. vznikla v roce 2015. Od počátku se věnuje vývoji webové aplikace Monitora pro efektivní monitoring médií, která na denní bázi sleduje všechna významná tištěná i online média a vysílání vybraných televizních a rádiových stanic. Společnost od počátku spolupracuje s většinou předních vydavatelů tištěných i online titulů s přístupem k archivu až do roku 2005. Aplikace dnes umožňuje nejen monitoring médií, ale také jejich měření a pokročilou analýzu, a to doslova na jedno kliknutí.
Monitora Media s.r.o. se může chlubit referencemi zasahujícími do široké škály oborů. Její služby využívají společnosti jako Transparency International, CBRE, PGCM, CzechTourism, Autodrom Most, Galerie hlavního města Prahy, Botticelli a mnoho dalších.