Nadační fond Albert spouští další ročník charitativního programu „Bertík pomáhá“. Svůj projekt na podporu vzdělávání a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí přihlásilo více než sto neziskových organizací z celého Česka. Nejlepší z nich se budou ucházet o hlasy zákazníků v hypermarketech Albert už na podzim. Nadační fond Albert rozdělí mezi úspěšné projekty v regionech celkem 3,6 milionu korun.
Úspěšný dobročinný program Bertíci se na podzim vrátí do hypermarketů Albert. Budou to opět zákazníci, kteří hlasováním rozhodnou o nejlepších regionálních projektech na podporu dětí z dětských domovů a dalších neziskových organizací.
„Máme radost, že Bertíci přilákali přes stovku neziskových organizací z celé republiky. Těšíme se, že na přelomu října a listopadu v hypermarketech Albert opět propojí místní zákazníky a dobročinné projekty z jejich blízkého okolí,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.
Pohodlný nákup a dobrý skutek v jednom
Organizace se mohly do projektu registrovat prostřednictvím online formuláře do poloviny července. Nejvíce projektů se přihlásilo v Praze, Ústeckém a Středočeském kraji, ale také na Zlínsku a v Moravskoslezském kraji. „Žádosti vyhodnotí Správní rada Nadačního fondu Albert. V každém regionu vybere dva nejlepší projekty. Ty se pak dostanou do hlasovacího finále v našem programu Bertík pomáhá, ve kterém budou mít hlavní roli zákazníci hypermarketů Albert,“ vysvětluje Petra Režná.
Hlasování bude probíhat v devíti desítkách hypermarketů Albert po celé České republice, kde zákazníci za každý nákup nad 200 Kč obdrží jeden hlasovací žeton – takzvaný „Bertík“, který mohou vhodit vybranému projektu do hlasovacího boxu. Projekt, který v regionu získá od zákazníků více Bertíků, obdrží od Nadačního fondu Albert 55 000 Kč. S prázdnou však neodejde nikdo. Projekt s nižším počtem hlasů si odnese částku 35 000 Kč. Celkově rozdělí Nadační fond Albert na základě hlasování zákazníků 3,6 milionu korun.
Příběhy dětí představuje Bertíkova štafeta
I díky pomoci Bertíků a Nadačního fondu Albert nabraly stovky dětských příběhů ten správný směr. Pětici z nich představuje a postupně odkrývá letošní Bertíkova štafeta.
Veronika z dětského domova Loreta ve Fulneku může bez starostí studovat. Na střední školu, kterou si přála, musela dojíždět. „Díky finanční podpoře jsem mohla uhradit cestovné do školy a zpět,“ říká Veronika o svém studiu. Po zvládnuté maturitě se úspěšně dostala také na vysokou školu a chce si splnit svůj profesní sen: „Po ukončení vysoké školy bych ráda pracovala jako vychovatelka v dětském domově.“
Nadační fond Albert realizuje hned několik vlastních projektů na podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí. Vedle Bertíků organizuje program Do Alberta na praxi nebo Obchůdky s Albertem. V programu Zdravá 5 se pak zaměřuje na podporu zdravého stravování dětí.
Detailní informace k programu, přihlášeným i již podpořeným projektům naleznete na webových stránkách www.nadacnifondalbert.cz.
O Albertu
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
- Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
- Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.