Čeští řidiči chtějí na čerpací stanici kávu jako z kavárny

Praha, 1. října 2018 – Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL ovlivňuje u téměř poloviny (46 %) českých řidičů kvalita a chuť kávy výběr čerpací stanice. Kávu si zde alespoň občas dopřeje 90 % motoristů, více než polovina dokonce při každé nebo při většině cest. Kvalita kávy na čerpacích stanicích je přitom podle 56 % dotázaných řidičů srovnatelná s kávou z kavárny.

Natankovat, odpočinout si a dát si při tom chutnou kávu – tak vypadá návštěva čerpací stanice pro většinu českých motoristů. „Nabídka občerstvení a kávy a jejich kvalita a cena jsou druhým nejdůležitějším kritériem řidičů pro výběr konkrétní čerpací stanice. Kvalita a chuť kávy je rozhodujícím faktorem pro téměř polovinu z nich,“ uvádí k výsledkům aktuálního průzkumu Tomáš Lux, retailový ředitel MOL Česká republika. Sedmina českých řidičů neopouští čerpací stanici bez kávy nikdy, 42 % poté ve většině případů. „U této skupiny již můžeme mluvit o každodenním rituálu, kterým třeba začínají svůj den cestou autem do práce,“ doplňuje Lux.

Káva jako z kavárny? Proč ne!

Češi jsou skutečnými milovníky kávy. Podle průzkumu nezávislé agentury GfK ji alespoň jednou za rok koupí 95 % z nich, průměrně ji nakupujeme osmkrát ročně. A potrpíme si na kvalitu, neboť nejvíce je podle poradenské společnosti KPMG v oblibě káva zrnková. „Na čerpacích stanicích MOL se v Česku měsíčně vypije neuvěřitelný milion šálků kávy Fresh Corner. Zajímalo nás proto, zda kávu na čerpacích stanicích považují její konzumenti za srovnatelně kvalitní s tou kavárenskou. K našemu potěšení v to věří nadpoloviční většina dotázaných řidičů, v Praze dokonce dvě třetiny motoristů,“ říká Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika.

A jaká má být opravdu dobrá káva na čerpací stanici? V první řadě musí chutnat, důležitá je také kvalita. Nejvíce na tom záleží konzumentům ve věku 36-44 let, pro 53 % z nich jde o rozhodující faktory při výběru čerpací stanice. Cena kávy je v pořadí až na třetím místě, důležitá je pro 42 % řidičů. „Ač je cena kávy podle vlastních slov respondentů méně významná, drtivá většina z nich za ni nechce platit více než 50 korun. To většina druhů naší kávy Fresh Corner splňuje. Výsledky průzkumu však potvrzují, že dnes konzumenti chtějí více než jen levné kafe a vyhledávají primárně chuť a kvalitu,“ vysvětluje Velíšek. Právě kvalita a obliba nabízené kávy přiměla společnost MOL posunout letos v srpnu Fresh Corner z tradičního prostředí čerpacích stanic do nákupních center.

Muži si kávu vypijí raději na místě, ženy ji berou s sebou

Kávu si v létě více než polovina řidičů vychutná na místě, a to buď uvnitř benzinové stanice (25 %) nebo na venkovním posezení (30 %). Kávu s sebou si tak kupuje 45 %, a to převážně žen (54 %). „Ženy, ale třeba i starší ročníky, pijí kávu na čerpacích stanicích spíše sporadicky. Jedním z důvodů je jakási konzervativnost v konzumaci tohoto nápoje. Svou roli hraje také vysoká míra profesionálních řidičů, kteří čerpací stanice využívají i k zákonným přestávkám. A těmi jsou zatím stále spíše muži,“ uzavírá Lux.

O průzkumu: Průzkum MOL ČR realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant Research v září 2018. V on-line dotazníku odpovídalo 1049 aktivních řidičů ve věku 18 až 64 let z celé České republiky.

MOL Česká republika, s. r. o. je dnes s 306 čerpacími stanicemi druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic na českém trhu. Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu. www.molcesko.cz