V letošním roce si připomínáme 100. výročí volebního práva českých žen. Módní časopis Harper’s Bazaar z portfolia mediální skupiny MAFRA tuto událost oslavuje limitovanou edicí s Emou Destinnovou na obálce březnového vydání a sérií unikátních designových triček na motivy českých hrdinek. Zároveň tím odstartoval celoroční projekt #volime100let na podporu žen a ženských otázek v naší společnosti.
„Před sto lety to byl velmi progresivní krok. Češky získaly volební právo o deset let dříve než Angličanky a o čtvrt století dříve než Francouzky nebo Italky,“ říká šéfredaktorka Harper’s Bazaaru Nora Grundová a dodává: „Dnešní Češky jsou vzdělané a inteligentní, ale přesto stále zbývají místa, kde jsou genderově znevýhodněny – nižší platy než muži za stejnou práci, vyjednávání o pracovních příležitostech a další… To bychom rádi změnili a naše čtenářky inspirovali.“
V březnovém čísle čtenářky najdou unikátní projekt, v němž Harper’s Bazaar požádal deset umělkyň (například Veroniku Drahotovou, Liběnu Rochovou, Silvii Luběnovou nebo Petru Ptáčkovou…), aby osobitě ztvárnily výjimečné Češky, které zásadním způsobem přispěly k rovnoprávnějšímu a důstojnějšímu postavení žen u nás.
Vznikla tak jedinečná umělecká díla s motivy od Boženy Němcové přes Františku Plamínkovou až po Miladu Horákovou. A z nich poté i speciální kolekce triček, jejichž prodejem chce časopis pomoci znevýhodněným ženám. Konkrétně matkám v azylových domech v rámci projektu MADE BY Nadace Terezy Maxové dětem.
„Harper’s Bazaar už desítky let podporuje ženy na jejich cestě ke svobodě a sebevědomí, k úspěchu a spokojenosti. Ne vždy je to cesta snadná, proto jsme rády, že můžeme udělat něco pro ty z nás, které čelí nelehké životní situaci,“ říká k výběru nadace publisherka Harper’s Bazaaru Lada Rudovská. „Děkujeme za podporu všem umělkyním i našim partnerům. Právě díky nim můžeme pomoci tam, kde je to akutně potřeba.“
Projekt #volime100let najdou čtenářky kromě časopisu i na jeho webových stránkách http://harpersbazaar.cz/k/volime100let/ nebo na Facebooku či Instagramu.
Limitovanou edici s obálkou navrženou oděvní designérkou Liběnou Rochovou v nákladu pouhých 200 kusů a speciální trička na podporu znevýhodněných žen lze zakoupit od 20. února pouze v restauraci Nostress (V Kolkovně 9, Praha 1), v Bibloo Concept Store (OD Kotva, Praha1) nebo v internetovém obchodě bibloo.cz. Cena triček je 499 Kč a celý výtěžek z jejich prodeje putuje na projekt MADE BY Nadace Terezy Maxové dětem.
V běžné distribuční síti najdou čtenářky vydání s obálkou se švédskou supermodelkou Caroline Winberg, kterou nafotil slavný americký módní fotograf Greg Kadel.
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví více než 3,6 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionů čtenářů, což představuje 59,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.
Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.
Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem holdingu Agrofert.