79 procent společností ve světě neřeší postavení žen.
ARMONK, N.Y. – 8. března 2019: Podle nové studie společnosti IBM: „Ženy ve vedení a paradox priorit“, které se zúčastnilo 2300 vedoucích pracovníků z firem po celém světě mezery v počtu žen ve vedoucích pozicích nadále přetrvávají. Pro většinu společností zatím stále není kariéra žen prioritou.
Globální studie, kterou provedl IBM Institute for Business Value (IBV) ve spolupráci se společností IBM Oxford Economics, sledovala stejný počet žen a mužů v různých odvětvích, pro lepší pochopení toho, proč je rozdíl v počtu žen a mužů ve vedoucích pozicích tak velký a co lze udělat pro podporu pokroku směrem k rovnosti žen a mužů.
Studie odhalila, že v rámci těchto organizací, pouze 18 procent top manažerských pozic je obsazeno ženami. To je způsobeno třemi klíčovými faktory:
Muži podceňují rozsah genderových předsudků na pracovištích
Až 65 procent manažerů mužů v průzkumu uvedlo, že by byli pravděpodobně povýšeni na vrchol vedoucí úlohu, i kdyby byly ženy, a to i navzdory nízkému počtu žen, které v současné době zastávají tyto role.
Jen málo organizací si uvědomuje naléhavosti tohoto problému
Organizace se příliš spoléhají na „dobré úmysly“ a uplatňují přístup tzv. bezstarostné nedbalosti k rozmanitosti, spíše než uplatňování disciplinovaného zaměření na provozní provádění, které aplikují na další aspekty organizační výkonnosti.
„Za poslední rok se zvýšil světový zájem o diverzitu a výhody inkluzivních týmů jsou nyní dobře zdokumentovány,“ říká Michelle Peluso, senior viceprezidentka IBM pro digitální prodej a marketing. „Příležitostí je nyní přejít od inkluze, která je zajímavá k tomu, že je nutná-stejně jako další obchodní priority.“
Prosazují názor, že organizace zaměřené na rovnost pohlaví jsou finančně úspěšnější, zatímco pouze 38 procent jiných organizací souhlasí s tímto tvrzením. Až 100 procent z nich souhlasí s tím, že podniky musí pokračovat v provádění změn, aby dosáhly rovnosti žen a mužů na pracovišti.
Studie rovněž poskytuje návod na klíčové kroky k vytvoření kultury, která podporuje rodovou rovnost na pracovišti. Organizace, které se chtějí řídit změnami, musí realizovat konkrétní iniciativy které přímo ovlivňují výkonnostní cíle a pobídky na všech úrovních organizace. Studie obsahuje plán změny, který zahrnuje následující požadavky:
Udělejte z rovnosti žen a mužů ve vedení prioritu
Stejně jako pro jakoukoli jinou formální obchodní prioritu, legitimujte svůj závazek tím, že začleníte ženy do formálního podnikatelského plánu vaší organizace s klíčovými ukazateli výkonnosti.
Vytvořte kulturu začleňování
Zahrnujte rovnost pohlaví do strategie vaší firmy. Vytvořte programy, které podporují pružnější pracovní postupy a formální sponzorské iniciativy pro ženy.
Zodpovědnost vedení za výsledky rovnosti žen a mužů
Jedná se o vedoucí pracovníky, kteří skutečně mají pravomoc
posílení žen na vedoucích pozicích. Dále zde hraje roli představenstvo, které dodržováni těchto pravidel může ovlivnit.
Více o studii naleznete zde.