Zima v Alze: v segmentu Sport rostlo nejvíce vybavení na běžky

Praha, 12. 3. 2018 – V Alza.cz a. s. ve srovnání s loňskem zaznamenala nárůst prodejů zimních potřeb o 75 %. Největší meziroční nárůst prodejů zaznamenaly segmenty Běžecké lyže (162 %)  a Běžecké boty (192 %). Obratově největším segmentem i v letošním roce zůstaly Sjezdové lyže s podílem 21 % na celkovém obratu zimních sportů.

Letošní zima nabídla výborné podmínky pro řadu zimních sportů. Bílou stopu navíc dobývá čím dál  víc lidí, prodeje vybavení na běžky v zimním období (zimní sezóna v Alze: 10/2017-02/2018 vs. 10/2018-02/2019) tak rostou raketovou rychlostí.  Alza.cz také rozšířila nabídku svého sportovního sortimentu o řadu prémiových značek – ve výčtu nechybí vybavení Rossignol a Burton, lyžáky Fischer, kultovní hůlky Komperdell nebo legendární značka snowboardového vázání SP.  

Obratově se nejvíce prodávaly:

  1. sjezdové lyže
  2. saně a boby
  3. lyžáky

Dále byl velký zájem o příslušenství, zimní helmy a lední brusle. V žebříčku absolutních kusových prodejů skončil na prvním místě ikonický symbol dětství Husákových dětí – retro boby Sulov Champion. Těch se prodalo 3 500 ks. S koncem zimy byl také zahájen výprodej zimního zboží.

Řada aktivních sportovců se už začíná pomalu připravovat na jarní sezónu a snaží se dostat včas do formy. Roste tak nejen zájem o alternativní stravu (firma do nabídky nově zařadila další nutričně kompletní jídla Saturo), ale masivně stoupá i zájem o segment nositelné elektroniky, tzv. wearables. Ten meziročně rostl o 108 %, přičemž největší nárůst zaznamenala značka Xiaomi – a to
o neuvěřitelných 493 %. Suverénně nejoblíbenějším wearables byla nová generace fitness náramku Xiaomi Mi Band 3, jehož se prodalo v zimním období téměř 30 000 kusů a nyní je zákazníkům v akci nabízen za 899 Kč. Z klasických sporttesterů vedly Garminy Vivoactive 3 (nyní v akci za 5 990 Kč). Pořadí značek výrobců chytrých hodinek pak těsně ovládl Garmin, který předstihl Apple a Samsung.

Alza také uvedla na trh německou značku klasických horských a silničních kol a elektrokol Sava. Ke kolům navíc pro své zákazníky poskytuje kompletní záruční a garanční servis, včetně možnosti zdarma nastavit posed kola u servisních partnerů v každém krajském městě.

Více informací o segmentu sport zde: https://www.alza.cz/sport.

O společnosti Alza.cz a.s.:

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium,. Za své úspěchy získala řadu ocenění, například Nejdůvěryhodnější značka mezi prodejci elektra, Křišťálovou Lupu, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.