Praha, 9. května 2019 − Do nového roku vstoupil T-Mobile úspěšně, v prvním čtvrtletí zaznamenal růst zákaznické báze i základních finančních ukazatelů. Rostla spotřeba fixních i mobilních služeb, především v oblasti dat. Počet zákazníků s tarifem poprvé v historii překročil hranici 4 milionů. Operátor se zaměřoval na zkvalitňování pokrytí a představil také několik novinek ve své nabídce. První čtvrtletí bylo ve znamení inovací, které zákazníkům nabízejí zajímavá řešení a usnadňují jim život.
Mobilní trh: K 31. březnu 2019 používalo mobilní služby T-Mobile téměř 6,2 milionu zákazníků, přičemž 4 miliony z nich tvoří zákazníci s tarifem. Počet zákazníků s předplacenou kartou již delší dobu stagnuje, proto se T-Mobile v uplynulém čtvrtletí zaměřil i na ně. Na trh uvedl novou edici Twist karty pro příležitostné dataře, kdy zákazníci neplatí za data dopředu, ale až když je čerpají, a to maximálně 10 Kč za den. Za tuto částku mohou přitom prosurfovat až 100 MB dat.
Fixní trh: Pevné služby včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky v současnosti využívá 274 tisíc zákazníků, což je o 45 procent více než vloni. Od ledna skončil T-Mobile s prodejem modemů a set-top boxů, svá zařízení už pouze pronajímá a zákazníkům garantuje servis zdarma, výměnu při poruše či změnu zařízení při přechodu na jinou technologii.
TV: Televizi od T-Mobile na IPTV či satelitní platformě využívá již 101 tisíc zákazníků, včetně 54 tisíc těch, kteří si službu pořídili v posledních 12 měsících. Většina zákazníků využívá služby Magenta 1. Nejpoužívanější a nejoceňovanější funkcí na IPTV je i nadále zpětné zhlédnutí, zákazníci měsíčně zpětně zhlédnou přes tři miliony pořadů.
Konvergované služby: V únoru oslavila první rok na trhu služba Magenta 1. Čím více mobilních a fixních služeb si v ní zákazník spojí pod jednu smlouvu, tím víc výhod od operátora dostane. Za rok fungování služby využívají dvě třetiny zákazníků kombinaci mobilních i pevných služeb, zbylá třetina má služby složené pouze z mobilních služeb. Nejpočetnější skupina zákazníků využívá čtyři služby, přičemž nejoblíbenější a nejčastější kombinací jsou dva tarify z generace Mobil S s pevným internetem na doma a T-Mobile TV.
„Naším dlouhodobým cílem je stát se první volbou pro všechny využívající mobilní a fixní služby, IPTV a také chytré technologie,“ říká Juraj Bóna, ředitel T-Mobile pro Českou republiku, a dodává: „Na úspěchu Magenty 1 po roce na trhu vidíme, že jsme vykročili správným směrem. Jde o unikátní řešení, které díky své flexibilitě vyhovuje skutečně každé domácnosti. Zákazníkům nabízí nejenom finanční úsporu a řadu výhod, ale velmi oceňují, že jim nic nediktujeme, výběr služeb je jen na nich.“
Objem přenesených dat rychle roste
Počet provolaných minut a poslaných SMS se v síti T-Mobile i nadále pohybuje na přibližně stejných číslech, trendem je naopak rostoucí spotřeba datových služeb. Celkový objem dat přenesený prostřednictvím konvergovaných řešení vzrostl meziročně téměř o 95% a dosáhl tak více než 65 390 TB. Zatímco zákazníci s novými tarify generace Mobil spotřebují 1,8 GB dat za měsíc, v Magentě 1 je průměrná spotřeba mobilních dat 2,7 GB na SIM kartu za měsíc.
Operátor opět rozšířil pokrytí a zrychlil internet
I v prvním čtvrtletí roku 2019 operátor pokračoval v rozšiřování a vylepšování sítě LTE. Na konci března pokrýval nejrychlejší mobilní internet 99,11 procent populace České republiky. Pokrytí sítěmi 3G a/nebo LTE pak dosahovalo 99,23 procent populace. Operátor pokračoval také v rozšiřování technologie LTE Advanced. Technologie LTE-A je nyní instalována na 52,2 procentech LTE vysílačů. Na konci prvního čtvrtletí 2019 síť zahrnovala celkem 1353 vysílačů, které podporovaly LTE-A a rychlost stahování až 300 Mbit/s. Dalších 845 vysílačů umožňuje rychlost stahování až 450 Mbit/s, 1017 vysílačů až 650 Mbit/s a 9 vysílačů podporuje rychlost stahování až 900 Mbit/s.
Začátek roku ve znamení inovací
I na začátku roku T-Mobile průběžně potvrzoval roli předního inovátora mezi českými operátory. V pilotním provozu začal v Čechách pro celou skupinu Deutsche Telekom testovat technologii LTE-V (LTE for Vehicles), která umožňuje přímou komunikaci mezi vozidly a okolní infrastrukturou a zvyšuje tak bezpečnost cestování. Dalším příkladem, kdy technologická řešení přispívají ke zvýšení bezpečnosti a záchraně lidských životů, je instalace třech aktivních traumabodů v Brdech. T-Mobile je uvedl do provozu ve spolupráci s Plzeňským krajem na konci března. Jsou napojeny na technologii Sigfox a v případě ohrožení slouží k přivolání složek IZS.
Zákaznickou spokojenost T-Mobile zvyšuje také skrze mobilní aplikaci Můj T-Mobile, kterou každý měsíc aktivně využívá už více než 911 tisíc zákazníků, tedy 33 procent uživatelů se smartphony. Nejvíce v ní oceňují přehled stavu spotřeby a aktuální nabídky od T-Mobile. Jako první operátor v Čechách v ní T-Mobile spustil Apple Pay, zákazníci s telefony iPhone tak mohou pohodlně platit svá vyúčtování a dobití kreditu. Svým zákazníkům také jako první v České republice představil Peppera T-Dee − česky mluvícího humanoidního robota, který jim zpříjemňuje čas strávený na prodejně.
Finanční ukazatele: Celkové tržby z mobilních a fixních služeb, včetně prodeje zařízení, překročily v prvním čtvrtletí 6,6 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 2,1 procento. Dosažené výsledky potvrzují dobrou výkonnost firmy a pozici jedničky na českém trhu.
V tisících | Q1 2018 | Q1 2019 | Meziroční změna |
(zaokrouhleno) | |||
Počet zákazníků – mobilní služby | 6 156 | 6 186 | 0,5% |
Tarifní zákazníci | 3 885 | 4 029 | 3,7% |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 272 | 2 156 | -5,1% |
Noví zákazníci – mobilní služby | -20 | -2 | n/a |
Tarifní zákazníci | 31 | 30 | -3,2% |
Zákazníci s předplacenou kartou | -51 | -32 | n/a |
Počet zákazníků – fixní broadband služby | 189 | 274 | 45,0% |
Počet zákazníků – TV | 47 | 101 | 112,5% |
Počet zákazníků – aplikace Můj T-Mobile | 498 023 | 911 219 | 183,0% |
V korunách | Q1 2018 | Q1 2019 | Meziroční změna |
(zaokrouhleno) | |||
Celkové tržby (mil.) | 6 557 | 6 695 | 2,1% |
EBITDA (mil.) – integrované služby1 | 2 850 | 2 840 | -0,4% |
Poznámka: 1 EBITDA vykázána ve srovnatelné metodice s rokem 2018. Pokud bychom porovnali EBITDA After Lease (reportovanou od 1.1.2019), pak by ve srovnatelné metodice byla ve Q1/19 meziročně o -0,7% nižší.
O společnosti
Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, v roce 2016 oslavila 20 let na českém trhu. S více než šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je ale především integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení nejen pro firmy. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií.
T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz, www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů).