Přes 130 dětských domovů a dalších organizací z celého Česka letos přihlásilo své projekty do programu Bertík pomáhá. Oblíbeným charitativním programem podporuje Nadační fond Albert vzdělávání a rozvoj dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí z celé republiky. Nejlepší z přihlášených projektů se utkají o hlasy zákazníků ve dvou týdnech na přelomu září a října ve všech hypermarketech a vybraných supermarketech Albert. Nadační fond Albert rozdělí mezi vybrané projekty celkem 4 miliony korun.
Jednotlivé organizace mohly podávat přihlášky až do poloviny července prostřednictvím online formuláře. Nejvíce přihlášek dorazilo z dětských domovů a neziskových organizací z Prahy, Moravskoslezského, Ústeckého a Středočeského kraje. Všechny došlé žádosti vyhodnotila Správní rada Nadačního fondu Albert a vybrala nejzajímavější projekty, které postoupily do hlasovacího finále. V každém regionu budou soutěžit o hlasy zákazníků dva nejlepší projekty.
„Bertíci se u zákazníků těší velké oblibě. V obchodech Albert má program již dvacetiletou tradici. Těšíme se, že i letos na přelomu září a října Bertíci opět propojí zákazníky a dobročinné projekty z jejich blízkého okolí,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.
Každý hlas rozhoduje
Ve všech hypermarketech a vybraných supermarketech Albert od 25. září do 8. října mohou zákazníci podpořit svůj oblíbený projekt. Za každý nákup nad 200 korun obdrží zákazník jeden hlasovací žeton „Bertík“. Ten následně vhodí do označeného hlasovacího boxu. Vítězným projektem se stane ten, který nasbírá od zákazníků více Bertíků. Projekt, který se umístí na prvním místě obdrží následně od Nadačního fondu 60 tisíc korun. Odměnu 40 tisíc korun si pak odnese projekt, který se umístí na druhém místě.
Bertíci pomáhají i Tadeáškovi, budoucímu hasičovi
Nadační fond Albert dlouhodobě podporuje i Dětský domov v České Kamenici, kde žije také jedenáctiletý Tadeáš. Ten má již nyní jasno v tom, že až bude velký, chce se stát hasičem. Ve svém volném čase se proto pilně na toto povolání připravuje a navštěvuje kroužek hasičů. „Nejdůležitější vlastností je pro mě cílevědomost,“ říká budoucí hasič Tadeáš, který rád tráví volný čas s kamarády, třeba na fotbalovém hřišti. Díky této podpoře se může věnovat různým volnočasovým aktivitám.
Nadační fond Albert letos vstupuje do desátého roku svého působení. Věnuje se hned několika vlastním projektům na podporu dětí, které nemají silné sociální zázemí. Kromě Bertíků pro tyto děti pravidelně pořádá program Do Alberta na praxi nebo Obchůdky s Albertem. Dalším programem Nadačního fondu je Zdravá 5. Ten učí děti hravou formou ve školkách, školách i dětských domovech, jak se správně stravovat. Detailní informace k programu, přihlášeným i již podpořeným projektům naleznete na webových stránkách www.nadacnifondalbert.cz.
O Albertu
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
- Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
- Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.