- Celkem 47 % uživatelů se domnívá, že mobilní aplikace používají ke shromažďování informací o jejich každodenním životě mikrofony, fotoaparáty, GPS a další vstupy, i v případě, že je právě nepoužívají.
- Poskytovatelé telekomunikačních služeb by měli zvažovat soukromí uživatelů v každé fázi vývoje svého produktu nebo služby.
- Společnost Ericsson systematicky vyvíjí model SRM, který definuje úroveň zabezpečení produktů nebo služeb, zajišťuje implementaci funkcí zabezpečení a ochrany soukromí, sleduje a měří aktuální stav.
Vlivem narůstající digitalizace a nástupu 5G a IoT musejí poskytovatelé telekomunikačních služeb čím dál víc chránit soukromí uživatelů a zajistit jeho bezpečnost už při návrhu designu svých služeb. Právní rámce na ochranu soukromí často postrádají konkrétní pokyny a postupy k jejich dodržování.
Asi 60 % uživatelů se obává, že by jejich osobní údaje mohly být zneužity. Méně než 20 % pak důvěřuje platformám, jako jsou sociální sítě, při nakládají s jejich údaji. Celkem 47 % respondentů se domnívá, že populární aplikace používají ke shromažďování informací o jejich každodenním životě mikrofony, fotoaparáty, GPS a další vstupy, a to i v případě, že je právě nepoužívají.
Společnost Ericsson se dlouhodobě soustředí na systematický vývoj produktů zohledňujících otázky bezpečnosti a ochrany soukromí ve všech fázích vývoje produktu. Model SRM (Security Reliable Model) definuje úroveň zabezpečení produktu a soukromí, zajišťuje implementaci funkcí zabezpečení a ochrany soukromí, sleduje a měří aktuální stav a umožňuje vytváření bezpečnostních služeb souvisejících s produktem. SRM poskytuje odpověď na to, co je třeba v praxi udělat, aby společnost u svých výrobků a služeb dosáhla uspokojivé úrovně ochrany soukromí.
Zvýšená nedůvěra vůči společnostem, které s údaji nakládají, a technologiím používaným při jejich shromažďování, je výzvou pro poskytovatele telekomunikačních služeb, kteří mohou změnit právní koncepce na technické provozní kroky, které lze implementovat do technických řešení. V každé fázi vývoje produktu nebo služby je nutné zvažovat soukromí uživatele, vytvořit aktivní preventivní, nikoliv nápravná, opatření a zlepšit transparentnost technických řešení.
Klíčovým prvkem pro zajištění soukromí je výzkum. Je třeba přicházet s novými spolehlivými technologiemi, které zajistí zlepšení ochrany soukromí uživatele a zvýšení transparentnosti, pokud jde o nakládání s osobními údaji.
Model SRM společnosti Ericsson zahrnuje aspekty bezpečnosti a ochrany soukromí do všech fází vývoje produktu. (Zdroj: Ericsson)
POZNÁMKY PRO REDAKTORY: VÍCE INFORMACÍ:
Text v angličtině najdete na tomto odkazu. Ericsson Newsroom
Více o společnosti Ericsson a 5G; o Ericsson Spectrum Sharing; o kontraktech společnosti Ericsson týkajících se 5G; o partnerstvích týkajících se 5G a o případových studiích.
SLEDUJTE NÁS:
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson
O společnosti Ericsson
Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com.
Pro více informací kontaktujte:
PRAM Consulting s.r.o.
Mirka Horáková
T: +420 736 639 096
E: mirka.horakova@pram.cz