Společnost Huawei se poprvé umístila v žebříčku TOP 10 nejhodnotnějších značek na světě. Vyplývá to z analýzy společnosti Brand Finance, přední britské agentury, specializující se na oceňování značek a strategické poradenství.
V nedávno zveřejněné zprávě Brand Finance Global 500 za rok 2020 se společnost Huawei umístila na desátém místě a celkově je v žebříčku třetí firmou původem z Číny. Hodnota značky meziročně vzrostla o 4,5 % na 65,1 miliard dolarů.
Brand Finance ve své zprávě uvádí, že technologie 5G je pro telekomunikační sektor velkou příležitostí. Zároveň zdůrazňuje expanzi Huawei na trhy, kde dominují tradiční hráči, a přesto dokáže zvyšovat tržní podíl.
Největší zastoupení v pětistovce nejhodnotnějších značek má USA. Až 205 firem s kombinovanou hodnotou 3204,6 miliardy dolarů pochází z této země. Následuje Čína, a to se svými 70 společnostmi s kombinovanou hodnotou 1334,2 miliardy dolarů.
Z hlediska zastoupení, vede i nadále sektor technologií. Z 500 nejcennějších značek až 46 z nich pochází z tohoto odvětví. Společná hodnota těchto značek činí 986,5 miliard dolarů. Huawei je jedinou čínskou technologickou společností, která se umístila v první desítce.
V roce 2019 společnost Huawei dodala více než 240 milionů kusů smartphonů a podařilo se jí udržet si pozici druhého největšího výrobce chytrých telefonů na světě. Společnost prodala více než 44 milionů kusů svých vlajkových lodí série Mate a série P, přičemž v této kategorii zaznamenala meziroční prodejní nárůst o 50 procent. Od prosince 2019 navíc prodala 6,9 milionu kusů 5G smartphonů.
Loni uvedl Huawei na trh celou řadu nových produktů napříč různými kategoriemi, a to včetně tabletů, počítačů, nositelných zařízení nebo zařízení IoT. Všechny kategorie vykazovaly určitý stupeň růstu.
V budoucnu se společnost Huawei nadále plánuje angažovat ve strategii integrovaného ekosystému, propojující všechny inteligentní technologická zařízení.
„Čeká nás náročný rok, ve kterém se budeme snažit naplnit naše výzvy a plány. Představíme aktualizace v našem vlastním ekosystému Huawei Mobile Services, budeme se podílet na budování 5G sítí, a i nadále budeme naplňovat vizi naší společnosti a tou je přinášet připojení každému jedinci, domácnosti a organizaci pro dosažení plně propojeného, inteligentního světa,” uvedla PR manažerka Huawei pro produktové portfolio Gabriela Löbel.
– – –
Informace o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz
Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK
O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2018 se společnost umístila na 2. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Patnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.