Tisková informace: Společnost GLS bude až do konce března bezplatně rozvážet ochranné pomůcky

GLS je jako poskytovatel balíkových služeb důležitým prvkem dodavatelského řetězce v České republice. Společnost nabízí výrobcům ochranných pomůcek provádět do konce března jejich bezplatnou přepravu s cílem podpořit distribuci těchto nedostatkových komodit. Zároveň balíkový přepravce očekává, že mu bude ze strany státu umožněno zajistit si dostatek dezinfekčních a ochranných prostředků pro svoje kurýry, aby mohl i nadále plnit svoji úlohu v zásobování obyvatel nezbytným zbožím.

GLS dělá maximum možných opatření k ochraně zdraví pracovníků zapojených do provozu přepravní sítě, a tím i k ochraně zdraví svých zákazníků. Specialisté GLS preventivně pracují na havarijních plánech, aby udrželi přepravu balíků i v případě, že se situace v České republice zhorší a některé silnice nebo celé oblasti budou muset být dočasně uzavřeny. 

Aktuální opatření zahrnují:

  • Vstup do přepravních uzlů GLS je omezen a podmíněn kontrolou zdravotního stavu.
  • Pravidelně dochází ke kontrole tělesné teploty u pracovníků a opakované preventivní dezinfekci osob i prostor.
  • U všech pracovníků jsou monitorovány možné rizikové faktory (blízké kontakty s osobami v karanténě i tzv. cestovatelská anamnéza). V případě pozitivního zjištění jsou přijata individuálně odpovídající opatření. 
  • Zaměstnanci, dopravní partneři a jejich řidiči jsou podrobně informováni o nezbytných hygienických opatřeních a jsou výslovně nabádání k jejich dodržování.
  • Všechna místa jsou vybavena vhodnými dezinfekčními prostředky. Kurýrům jsou dle momentální dostupnosti poskytovány ochranné prostředky.
  • Všichni pracovníci, kteří mohou využívat home office, byli převedeni na práci z domu.

Informace k doručování zásilek v ČR

U zásilek adresovaných do uzavřených firem a obchodů nebude po neúspěšném pokusu o doručení balík skladován na depu, ale obratem bude vrácen odesílateli. Při doručení zásilek na domácí adresy bude vzhledem k riziku nákazy postupováno distančním způsobem. Kurýr nebude vyžadovat podpis příjemce a omezí s ním fyzický kontakt na minimum. Doručení na dobírku je prozatím možné, společnost však prosí zákazníky o maximální využívání bezhotovostní platby již při objednávce přímo v e-shopu. V případě platby dobírky v hotovosti by si zákazníci měli připravit přesnou částku předem. Pokud je příjemce zboží v karanténě, měl by si před příjezdem kurýra důkladně umýt ruce a použít roušku nebo šátek přes obličej. 

Informace k doručení do ParcelShopu

S ohledem na aktuální opatření vlády, jehož účelem je zabránit kumulaci lidí a jejich zbytečnému cestování, se GLS rozhodla toto opatření podpořit a dočasně pozastavit provoz svých výdejních míst – GLS ParcelShopů. Veškeré balíky zde uložené budou neprodleně vyzvednuty a zdarma přepraveny na adresu příjemce. 

Informace k přepravě do a ze zahraničí

Ve většině regionů probíhá přeprava doposud ve standardním režimu. Část firem je však uzavřena, proto není možné některé zásilky doručit. Vzhledem k mimořádnosti situace neproběhne u těchto zásilek opakovaný pokus o doručení a budou ihned vráceny zpět odesílateli. Zákazníci by si proto měli s příjemcem ještě před odesláním ověřit, zda je jeho příjem zboží otevřený.

Z důvodu karanténních opatření jsou některé oblasti zcela nedostupné, a není v nich proto možné provádět ani doručení nebo vyzvednutí balíků. Veškeré zásilky směrované do těchto oblastí budou vraceny zpět odesílatelům.

Desatero zodpovědného příjemce v mimořádné situaci:

  1. Objednávejte skutečně jen potřebné zboží a svoje objednávky kumulujte.
  2. Zboží plaťte předem.
  3. V případě karantény využijte možnost doručení na libovolnou alternativní adresu, např. členů rodiny, kteří vás zásobují.
  4. Výdejní místa jsou riziková – dochází zde ke kumulaci lidí.
  5. Pokud jste v karanténě, informujte o tom kurýra ještě před příjezdem, aby mohl postupovat s maximální obezřetností.
  6. Připravte se na přijetí balíku distančním způsobem – rozmyslete se, kam vám může kurýr balíček položit. Kurýr poté odstoupí a nechá Vás zkontrolovat neporušenost obalu.
  7. Nevyžadujte svůj podpis ve skeneru kurýra – stačí nám příjmení přebírajícího.
  8. Pokud je vám zaslán balík na dobírku, použijte při částce do 500 Kč výhradně bezkontaktní kartu. Při vyšší částce mějte připravenu přesnou hotovost.
  9. Před příjezdem kurýra si umyjte ruce. V případě nemoci či karantény si vezměte i roušku.
  10. Balík ihned nerozbalujte a nechte jej na bezpečném místě „vyvětrat“. Vždy si na závěr umyjte ruce.


GLS v České republice a skupina GLS

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé, vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 270 000 zákazníků doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě”, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 45 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici více než 70 centrálních a regionálních třídicích středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 30 000 doručovacích vozidel a více než 3 500 dálkových nákladních vozidel v barvách GLS. Ve finančním roce 2018/19 GLS dosáhla obratu 3,3 miliardy eur a přepravila 634 milionů balíků.