Počet slevových akcí v těchto dnech výrazně nestoupá. Jejich úplné omezení by ale zdražilo nákup běžného Čecha téměř o tisíc korun

Praha, 26. března 2020 – Žádné masivní navýšení slevových akcí s cílem dostat do obchodů více lidí řetězce nyní nerealizují. V minulém týdnu došlo na nákupním rádci Kupi.cz k meziročnímu nárůstu počtu promo akcí o 16 %. Avšak mezitýdenní pokles je 23 %. Podle Petra Miklíka, analytika retailových cen Kupi.cz, by pozastavení, či úplné omezení letákových akcí v době karantény mohlo výrazně zasáhnout do rozpočtů nejen penzistů, ale také sociálně slabších rodin či matek samoživitelek. Běžný nákup bez slev by se totiž prodražil skoro o tisíc korun.

V případě, že by došlo k omezení akčních nabídek, prodražil by se Čechům jejich běžný nákup téměř o tisíc korun (vypočítáno na příkladu nejčastěji kupovaných potravin za cenu průměrnou v posledních 12 měsících). Zrušením akcí na potraviny by dle dat Kupi.cz došlo k plošnému zdražení, a to až o průměrných 33 %. Podle Miklíka není důvod slevové akce rušit ani omezovat. Akčního zboží je zpravidla dostatek a lidé se tedy nemusí kvůli jeho včasnému nákupu hromadit v obchodech. Všechny obchodní řetězce navíc publikují své akční letáky také na internetových stránkách, případně je možné nabídky prohlížet na online službách, jako je Kupi.cz, kterou využívá přes dva miliony lidí. 

Slevových akcí na konzervy ubylo. Řetězce nevybízejí k předzásobení

Za zmínku stojí, že meziroční poklesy počtu slevových akcí jsou například v oblasti konzervovaných potravin. „Řetězce se tedy snaží, aby nedocházelo k šíření paniky mezi lidmi a nevybízejí k předzásobování se trvanlivými potravinami. Změny v akčních nabídkách v kategoriích se nicméně dle mé zkušenosti projeví až v následujících týdnech,“ uvádí Miklík. Dle dat Kupi.cz řetězce také častěji zavádějí omezení počtu nakoupených kusů na osobu.